Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Az európai eladási statisztikák szerint továbbra is drasztikusan emelkedő pályán az elektromoso és a hibrid autók térnyerése. Ha így megy, májusban átlépik az eddig bűvösnek tekintett 1 százalékos határt, és a francia és német gyártók pedig leléphetik a távol-keleti darabszámokat.
Elektromos járművekből 2015 áprilisában összesen 11.500 darabot adtak el a hivatalosan is elérhető statisztikák szerint, és bár ez nem tűnik soknak, az egy évvel korábbi adatot ezel a piac máris 40 százalékkal felülírja - írta meg az EV-sales blogja.
Az elektromos és plug-in hibrid elektromos járművek ezzel a 0,98 százalékos piaci részarányig jutottak a nyilvántartásba vett autók eu-s pacán. Az igazi meglepetés azonban nem ez, hanem amit a Renault Zoe művel: összesen 1728 darab talált gazdára, míg a Tesla zászlóshajójának számító Model S-ből ennek kevesebb mint a fele, , 856, az "ősnek" tekintett Toyota Priusból pedig csak 48 darab.
A képzeletbeli dobogóra - ahogyan korábban is, odafért a Mitsubishi Outlander hibridje (1700 db) és kiebb meglepetésre a Nissan Leafet (978 db) leszorította onnan a Volkswagen e-Golf (1022 db). Ráadásul a WV-nél megérezték a piac pozitív rezdulsét, és a Golfból a GTE verzió is beérni látszik: az áprilisi 736 eladott jármű azt jelenti, hogy az idén értékesített 2739 GTE a rangsor 22 helyéről (egyelőre) a 7. pozícióig lőtte magát előre.
Ahogyan azt korábban megírtuk, az európai autópiacon arányait tekintve egyre inkább teret hódítanak a honi gyártók, a BMW, az Audi vagy akár a Porsche elektromos hibridjei egyre nagyobb biztonsággal lépnek porondra , így nem meglepő az sem ,hogy a 2015-ben eddig a statisztikák szerint eladott 47796 e-kocsi több mint fele az európai aurtógyárakból gurul ki. (Ráadásul az eladott mennyiség lassan beéri a két éve Magyarországon eladott összes személyautó méretnagyságát - ami 56.400 új autót jelentett anno.)
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.