szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Hamarosan megkezdi működését India leggyorsabb vonata, a Gatimaan-expressz, amely a tervek szerint óránkénti 160 kilométeres sebességgel száguld a főváros, Újdelhi és az egyik legjelentősebb turistalátványosság, a Tadzs Mahal városa, Agra között. A tesztjáratok viszont egyelőre nagy késéssel érnek csak célba.

Az új expresszvonat üzembe helyezése komoly előrelépést jelent az indiai vasúti közlekedésben, mert a hagyományos expresszvonatok jelenleg 50 kilométeres, a személyvonatok pedig mindössze 36 kilométeres átlagsebességgel haladnak Indiában - írta a Times of India című lap.   

Narendra Modi miniszterelnök tavalyi választási kampányában azt ígérte, hogy Kínához és Japánhoz hasonlóan nagysebességű vasútvonalakkal hálózzák be az országot. Kína 16 ezer kilométer összhosszúságú vasúthálózatán 200-350 kilométeres sebességet is elérnek a vonatok, egy mágnespályán lebegő kísérleti japán szupervonat pedig nemrég 603 kilométeres csúcssebességet ért el. 

A választások után a miniszterelnök hamar ejtette a gyorsvasúti hálózat tervét, és egyedül az Újdelhi-Agra közti szupervonat valósul meg - írta a dpa. A kontinensnyi ország első nagysebességű vasútját az eredeti tervek szerint a jövő héten avatná a kormányfő, ám a tesztjáratok egyelőre nagy késéssel érnek célba, a tervezett 90 perc helyett 105-125 perc alatt teszik meg a 195 kilométeres utat a két város között. 

A fő problémát állítólag a pálya menti települések jelentik, amelyeknél a vonat kénytelen 30 kilométeres sebességre lelassítani.

Európa leggyorsabb vonata, az akár 400 kilométer per órás sebességre is képes Frecciarossa (Vörös nyíl) június 14-én kezdi meg működését Róma és Milánó között, de a pálya állapota miatt csak 350 kilométeres sebességgel fog közlekedni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!