szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 20-35 év közöttiek hamarosan a vásárlók legerősebb korosztályát alkotják. Megmutatjuk, milyen márkákat keresnek az üzletekben.

Egy amerikai felmérés alapján a Business Insider összeállította azt a 15 ruhamárkát, amelyre a 20-35 év közöttiek leginkább vevők manapság. Bár a rangsorban akad néhány nálunk kevésbé ismert név, a globalizáció bizonyítékaként tele van olyan ismert márkákkal, amelyek Magyarországon is menők – az élen pedig a gigantikus papírforma érvényesül.

A legkedveltebb márkák élmezőnye:

15. Aeropostale

A márka kedveltsége ugyan egyre kopik, de a huszonéves amerikai fiatalok még ragaszkodnak hozzá, tinédzserkori emlékeik miatt.

14. Under Armour

Szintén egy leszállóágban lévő márkának tűnik, amely még tartja magát, de a Nike nagyon erősen ostromolja a piacát.

13. Chanel

A patinás francia világmárka új belépő a rangsorban, az utóbbi évek közösségi médiás kampányai megtették a hatásukat, a ráncfelvarrás sikeresnek tűnik.

12. Levi’s

A márka azon futott fel, hogy a fiatalabb korosztályok a merev öltönytől a lazább ing-farmer irányba mozdultak el. A még fiatalabbak viszont már a sportosabb öltözetet kezdik preferálni, ami nem sok jót ígér a Levi’s-nek.

11. Victoria’s Secret

Ez a márka az amerikai fehérneműpiac 35 százalékát tudja magáénak, többek között a nagyon sikeres reklámkampányainak köszönhetően.

10. Forever 21

Gyorsan cserélődő kollekciók verhetetlen áron – ezzel tör utat magának ez a márka, amely nagyon gyorsan terjeszkedik a tengerentúlon.

9. Ralph Lauren

A közösségi médiás kampányok ezt a márkát is repítik mostanság, a ruhákat világszerte 11 ezer boltban lehet már kapni, a lefedettséggel finoman szólva nincs gondja.

8. Van’s

Beugrik a görkoris cipő? A Van’s valóban ezzel a szubkultúrával indult, aztán hirtelen mindenki más is megszerette.

7. Converse

Tornacipőben munkába járni – ezt kínálja világszerte a Converse. Hiába másolják mindenhol ezerrel az egyszerű és „ősi” designt, csak az igazi Converse az igazi, a cégnél pedig csörög a kassza.

6. JCPenney

Egy áruház, amely Amerikában a sírból hozta vissza magát, de a női vásárlók körében ma újra nagyon kedvelt.

5. Macy’s

A 20-35 éves korosztály az elődjénél kevesebbet költ ruhára, ami a magasabb árfekvésű Macy’s-nek nem jó hír, az üzletlánc azonban sikerrel vette a kanyart a trendibb vonalak felé, és ez kifizetődni látszik.

4. Adidas

A német bázisú világmárka egyedi cipőkkel próbálja becserkészni a fiatalabbakat, és mindent elkövet, hogy hatékonyabbá tegye a gyártását, de egyre nagyobb piacot veszít a Nike-val szemben.

3. Jordan

A Nike-hoz tartozó, Michael Jordan kosárlabda-fenoménről elnevezett külön márka elképesztően sikeres a tengerentúlon.

2. Target

Az „olcsó és dögös” ruhák feltalálója már 20 éve a piacon van, és most is sikerrel alkalmazkodik a fiatalabb generációs igényeihez.

1. Nike

Míg apáik inkább csak a diétára koncentráltak, a 20-35 évesek tudják, hogy mozogni is kell az egészségért. Ha pedig mozogni kell, akkor Nike, legalábbis Amerikában a sportcipők piacának már 62 százalékát ez a márka uralja. A cipőn keresztül pedig sikeresen bekúszott a sportos fiatalok ruhásszekrényébe is.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!