EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
A 20-35 év közöttiek hamarosan a vásárlók legerősebb korosztályát alkotják. Megmutatjuk, milyen márkákat keresnek az üzletekben.
Egy amerikai felmérés alapján a Business Insider összeállította azt a 15 ruhamárkát, amelyre a 20-35 év közöttiek leginkább vevők manapság. Bár a rangsorban akad néhány nálunk kevésbé ismert név, a globalizáció bizonyítékaként tele van olyan ismert márkákkal, amelyek Magyarországon is menők – az élen pedig a gigantikus papírforma érvényesül.
A legkedveltebb márkák élmezőnye:
15. Aeropostale
A márka kedveltsége ugyan egyre kopik, de a huszonéves amerikai fiatalok még ragaszkodnak hozzá, tinédzserkori emlékeik miatt.
14. Under Armour
Szintén egy leszállóágban lévő márkának tűnik, amely még tartja magát, de a Nike nagyon erősen ostromolja a piacát.
13. Chanel
A patinás francia világmárka új belépő a rangsorban, az utóbbi évek közösségi médiás kampányai megtették a hatásukat, a ráncfelvarrás sikeresnek tűnik.
12. Levi’s
A márka azon futott fel, hogy a fiatalabb korosztályok a merev öltönytől a lazább ing-farmer irányba mozdultak el. A még fiatalabbak viszont már a sportosabb öltözetet kezdik preferálni, ami nem sok jót ígér a Levi’s-nek.
11. Victoria’s Secret
Ez a márka az amerikai fehérneműpiac 35 százalékát tudja magáénak, többek között a nagyon sikeres reklámkampányainak köszönhetően.
10. Forever 21
Gyorsan cserélődő kollekciók verhetetlen áron – ezzel tör utat magának ez a márka, amely nagyon gyorsan terjeszkedik a tengerentúlon.
9. Ralph Lauren
A közösségi médiás kampányok ezt a márkát is repítik mostanság, a ruhákat világszerte 11 ezer boltban lehet már kapni, a lefedettséggel finoman szólva nincs gondja.
8. Van’s
Beugrik a görkoris cipő? A Van’s valóban ezzel a szubkultúrával indult, aztán hirtelen mindenki más is megszerette.
7. Converse
Tornacipőben munkába járni – ezt kínálja világszerte a Converse. Hiába másolják mindenhol ezerrel az egyszerű és „ősi” designt, csak az igazi Converse az igazi, a cégnél pedig csörög a kassza.
6. JCPenney
Egy áruház, amely Amerikában a sírból hozta vissza magát, de a női vásárlók körében ma újra nagyon kedvelt.
5. Macy’s
A 20-35 éves korosztály az elődjénél kevesebbet költ ruhára, ami a magasabb árfekvésű Macy’s-nek nem jó hír, az üzletlánc azonban sikerrel vette a kanyart a trendibb vonalak felé, és ez kifizetődni látszik.
4. Adidas
A német bázisú világmárka egyedi cipőkkel próbálja becserkészni a fiatalabbakat, és mindent elkövet, hogy hatékonyabbá tegye a gyártását, de egyre nagyobb piacot veszít a Nike-val szemben.
3. Jordan
A Nike-hoz tartozó, Michael Jordan kosárlabda-fenoménről elnevezett külön márka elképesztően sikeres a tengerentúlon.
2. Target
Az „olcsó és dögös” ruhák feltalálója már 20 éve a piacon van, és most is sikerrel alkalmazkodik a fiatalabb generációs igényeihez.
1. Nike
Míg apáik inkább csak a diétára koncentráltak, a 20-35 évesek tudják, hogy mozogni is kell az egészségért. Ha pedig mozogni kell, akkor Nike, legalábbis Amerikában a sportcipők piacának már 62 százalékát ez a márka uralja. A cipőn keresztül pedig sikeresen bekúszott a sportos fiatalok ruhásszekrényébe is.A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
A miniszterelnök szerint olyan fontos szerepet játszunk Ukrajna energiaellátásában, hogy ha például egy baleset miatt nem tudnánk nekik áramot és gázt küldeni, akkor megállna az országuk. Megnéztük, mennyi ebben az állításban az igazság.
A főpolgármester szerint azonnali vizsgálatra van szükség.
A projektet Hadházy Ákos szerint „pont úgy lopták szét, mint ahogyan azt a címe sejteti”.