szerző:
MTI/Népszabadság
Tetszett a cikk?

Érvényét veszítette az európai uniós versenyhatóság márciusban hozott felfüggesztő határozata, így nincs akadálya annak, hogy Magyarországon ismét beszedjék a reklámadót – írta európai bizottsági forrásokra hivatkozva hétfői számában a Népszabadság.

A lap azt írta: bár a bizottság még vizsgálja, hogy a 2014 júniusában bevezetett reklámadó megfelel-e az uniós állami támogatási szabályoknak, de a progresszív adókulcs május végi eltörlésével érvényét vesztette az uniós versenyhatóság rendelkezése, amely hatályon kívül helyezte az egész törvény végrehajtását.

A lap pontosan meg nem nevezett brüsszeli forrásokra hivatkozva úgy értesült: a bizottság hamarosan lezárja a még folyamatban lévő vizsgálatát is, miután a parlament által módosított jogszabály jórészt megfelel Brüsszel elvárásainak.

A lap emlékeztetett: az eredeti javaslat szerint a hirdetési árbevételen alapuló adó progresszív volt. Az 1, 10, 20, 30 és 50 százalékos kulcsokat május végén a parlament 5,3 százalékra változtatta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!