szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kánikula miatt az átlagos nyári napokhoz képest is többen vettek ásványizet, sört, jégkrémet és dinnyét a boltokban.

Megugrott a nyári szezonális termékek – a jégkrémek, ásványvizek, sörök és lédús gyümölcsök, valamint a hűsítő termékek forgalma a kánikula miatt – mondták el az MTI-nek a megkérdezett kereskedőcégek csütörtökön.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója úgy fogalmazott: az elhúzódó hőhullám miatt egy átlagos nyári nap forgalmához képest üzleteikben mintegy háromszorosára nőtt az ásványvizek és a sörök forgalma, utóbbi esetében a növekedés főként a pénteki, szombati napokon érzékelhető. Háromszor, négyszer több jégkrémet értékesítenek és a tavalyi év azonos időszakához képest 20-25 százalékkal több görögdinnyét adnak el – tette hozzá.Az Auchan áruházlánc arról számolt be, hogy tapasztalataik szerint a kánikulában az ásványvízforgalom másfélszeresére nő, a sör harmadával, az üdítőforgalom mintegy negyedével ugrik meg, a görög- és sárgadinnyék iránti kereslet pedig másfél-kétszeresére emelkedik egy átlagos nyári naphoz képest.

Iliás Katalin

Az elmúlt napokban, hetekben tapasztalt hőség miatt több mint 200 000 palack, mintegy 300 000 liter ásványvizet vásárolnak naponta az Auchan áruházakban – fűzte hozzá a cég.

A Tesco áruházlánc az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy a nagy hőségnek köszönhetően 90 százalékkal több fagylaltot, jégkrémeket értékesítenek a tavalyi év azonos időszakához képest. A dinnye forgalma a meleg napokon 15-20 százalékkal magasabb az átlagos nyári napokhoz képest az áruházlánc üzleteiben – fűzték hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!