szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Négy nagy légitársasággal szövetkezne, hogy kinyírja az ár-összehasonlító oldalakat.

Michael O’Leary-nek, a Ryanair légitársaság legendásan szókimondó, konfliktusoktól soha meg nem hátráló vezérének újabban a repülőjegyárakat összehasonlító internetes oldalak vannak a bögyében. O’Leary szokásához híven most sem kertelt, amikor azt mondta, szerinte az olyan oldalaknak, mint az Expedia vagy az Opodo „nincs értelme” és „nem is kellene léteznie” – írja a The Guradian.

Michael O'Leary maszkkal pózoló hosztesszek a Ryanair budapesti rendezvényén.
MTI / Földi Imre

A vezérigazgató négy nagy európai légitársaságnak (állítólag a British Airways/Iberia és az Air France/KLM párosnak, illetve a Lufthansának és az easyjetnek) írt levelet, amelyben közös fellépést sürget. Elképzelése szerint e négy nagy társaság egymás weboldalán elérhetővé tenné a többiek jegyárait – ami ugyan kifogná némileg a szelet az összehasonlító portálok vitorlájából, ám egyelőre meglehetősen bizarr ötletnek tűnik.

„Ha a légitársaságok versenyképesek lennének, és kompetens digitális kínálatuk lenne, akkor az ilyen (ár-összehasonlító) oldalak nem létezhetnének” – mondta egy videoüzenetben.

Válasz egyelőre egyik címzettől sem érkezett – vagy legalábbis nem került nyilvánosságra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!