Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A munkaadónak akkor kell a munkába járás kiadásaihoz hozzájárulnia, ha a dolgozó közigazgatási határon kívülről jár be munkahelyére, és ehhez helyközi vagy elővárosi, illetve vízi vagy légi közlekedési eszközt vesz igénybe.
Ha a fenti körülmények állnak fenn, akkor a munkáltatónak meg kell térítenie a napi munkába járás, illetve a hazautazás költségeinek nem kevesebb mint 86 százalékát - igaz, csak akkora, ha elszámoltak a menetjeggyel vagy a bérlettel - írja a napi.hu.
Hozzá kell tenni, hogy bár a 86 százalék megtérítésére kötelezi a munkáltatót a jogszabály, ha azonban a munkaadó úgy dönt, hogy akár az egész költséget magára vállalja, az akkor sem lesz adóköteles. A maximálisan adható összeg idén 32500 Ft.
Amennyiben a saját autónkkal járunk be a munkahelyre, akkor csak akkor kaphatunk költségtérítést, ha a lakó- vagy tartózkodási hely és a munkahely között nincs közösségi közlekedés vagy a munkarend miatt nem, illetve csak hosszú várakozással tudjuk azt igénybe venni. Ebben az esetben a kilométerenként 9 forintos költségtérítés jár.
Ugyanakkor érdemes szem előtt tartani azt is, hogy egy napon csak egyféle jegyre vonatkozik a munkáltató térítési kötelezettsége.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.