Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Újabb két sztrájkot jelentett be a londoni metró dolgozóit képviselő legnagyobb szakszervezet, az RMT, amely augusztus 25-én és 27-én este kezdene 24 órás sztájkba - vagyis London akár három napra is teljesen megbénulhat.
A londoni metró 11 vonalán 270 állomás van, naponta 4-4,5 millió, évente pedig több mint 1,2 milliárd utast szállít, amivel a világ 11. legforgalmasabb metróhálózata. A metró dolgozóit négy szakszervezet képviseli, közülük a legnagyobbnak számító RMT-nek mintegy 80 ezer tagja van.
Július és augusztus elején már volt két sztrájk, mindkettő megbénította a brit főváros közlekedését, több száz kilométeren alakultak ki torlódások, és hiába állítottak szolgálatba a szokottnál több buszt, köztük 70 éves matuzsálemeket is, az utasok így is megszenvedték a munkabeszüntetést.
Londonban ráadásul rendkívül drága a tömegközlekedés, a város legbelső két zónájára érvényes havi bérlet ára 123 font, azaz hozzávetőleg 54 ezer forint.
A metróvezetők augusztus 25-re és 27-re este 9 órától, illetve az állomásszemélyzet este fél 7-től meghirdetett újabb munkabeszüntetése a londoni metróközlekedés háromnapos megbénulását okozhatja, a két sztrájk között ugyanis nem telik el elég idő ahhoz, hogy a szolgáltatás teljesen helyreálljon.
A tiltakozást kiváltó éjszakai működés öt vonalon indult el pénteken és szombaton. A munkavállalók mereven elutasítják a szolgáltatás bevezetését, és annak határozatlan idejű elhalasztását kérik, mert a munka és a magánélet egyensúlyának felborulásától tartanak.
A londoni közlekedési vállalat azt állítja, nagyvonalú ajánlatot tett a dolgozóknak. Ígérete szerint senkinek sem kellene a jelenleginél többet dolgoznia. A metróvezetők 200 font pótlékot kapnának az éjszakai műszakra, az állomásszemélyzet pedig 500 font bónuszt. A munkáltató 2 százalékos béremelést is ajánlott. Emellett 32 órás munkahét bevezetését ígérte, illetve azt, hogy senkit sem köteleznek az éjszakai munkára.
Londonban a kezdő metróvezetők éves fizetése 49 673 font (csaknem 21 millió forint), amely ötévi szolgálat után 50-60 ezer font közötti összegre emelkedhet. Az évi szabadság 43 nap, a munkahét 36 órás.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.