szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A világ tíz legnagyobb presztízsű fesztiválja közé akarja eljuttatni a Szigetet, ahol a sztárok is kifejezetten fel akarnak lépni – mondta a Figyelőnek adott interjúban Gerendai Károly alapító. Arról is beszélt, hogy a külföldi népszerűsítés során már nem hangsúlyozzák, hogy a rendezvény Magyarországon van, inkább Budapestet helyezik előtérbe.

Becslései szerint a Sziget 120-130 milliós nyereséget hozott, de a többi fesztivállal, így a Balaton Sounddal és a VOLT-tal együtt az év egészére 200 millió forint feletti adózott nyereséggel számolnak – mondta Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője a Figyelőnek.

Azt mondta, a nyereség rá eső részének megvan a helye, a rosszabb években Lakatos Pétertől, a Videoton egyik vezetőjétől felvett magánkölcsön egy részét fogja törleszteni belőle.

Stiller Ákos

Arról is beszélt, hogy a Sziget esetében 2013 volt a mélypont üzletileg, de akkor rengeteg olyan fejlesztést végeztek, amely tavaly, illetve ebben az évben ért be, ennek is köszönhető az újabb látogatószám-növekedés. Ennek az alakulása idén felülmúlta a várakozásaikat, hiszen 441 ezren jöttek összesen: a Robbie Williams-koncert, illetve a pénteki és szombati nap telt házzal, 90 ezer fővel ment.

A cél az, hogy a Sziget bekerüljön az igazán ismert és legnagyobb presztízsű rendezvények közé, amelyekre jellemzően azelőtt elkelnek a jegyek, hogy meghirdetnék a programot. A külföldi promóció úgy változik, hogy még inkább a csak a Szigeten megtalálható egyedi hangulatot és élményt hangsúlyozzák majd, nem a fellépőket.

"Apró trükk, hogy egy ideje már Hungary helyett Budapest van a plakátokon, mert az jobban csengő név manapság, az ismert okok miatt" – fogalmazott Gerendai az interjúban, bár azt nem fejtette ki, mik lehetnek pontosan ezek az okok.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!