Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ilyen, a világ leghosszabbjaként beharangozott villamosok fognak járni jövő tavasztól Budapesten, a Hungária körúti 1-es tavaly felújított vonalán. Megszorításokkal.
Egyrészt azért, mert nem kizárólag ilyenek; mint az új villamosok mai bemutatóján Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója a hvg.hu-nak elmondta, a folyamatosan érkező, 345 férőhelyes járművek csupán a hétvégi, kisebb forgalom ellátására lesznek elegendőek. A hétköznap reggeli és délutáni csúcsforgalomban viszont csak körülbelül minden harmadik szerelvény lesz ilyen, kilenc egységből álló, vadonatúj csuklós; akik rossz pillanatban szállnak 1-esre, azoknak továbbra is a vonalon ma járó háromkocsis, 31–36 éves csehszlovák Tatrákkal kell beérniük.
Csupán megszorítással érvényes „a világ leghosszabb villamosa” kitétel is. Mint az iho közlekedési szakportál összeállításából kiderül, a világ leghosszabbja az a tehervillamos, amely Drezdában jár: a Volkswagen ottani gyárának alkatrészellátását szolgálja. A budapesti Száva kocsiszínben ma bemutatott, a Hungária körúton már próbaköreit rovó CAF Urbos 3 típusú, 55,9 méteres szerelvények 3,5 méterrel rövidebbek a drezdai tehertujáknál, így igazából csak a leghosszabb személyszállító villamos címet érdemlik ki.
Ez a rekord viszont eddig is Budapesten volt: a Nagykörúton 2006 óta járó Siemens Combinók 54 méteresek. A – figyelem: még egy „leg” – világ legforgalmasabbjának mondott, hétköznapokon napi 220 ezer utast kiszolgáló nagykörúti 4-6-os vonal szerelvényein azonban, bár rövidebbek a szuperhosszú CAF-oknál, hivatalosan nyolccal több férőhely van. Ezt az elsőséget a Baszkföldön készülő új tuják csak azért nem hódították el a német Combinóktól, mivel a CAF-okon 15-tel több – összesen 81 – ülőhely van, így jóval kevesebb hely jut az álló utasoknak.
A harmadik megszorítást pedig az 1-es frissen felújított pályája kapcsán kell tenni. A Kacsóh Pongrác úti felüljárón átvezető vágánypár ugyanis kimaradt az egy éve befejezett rekonstrukcióból, és a 16 kilométer hosszú vonal e 300 méteres szakasza mára annyira leromlott, hogy régi és új villamosoknak egyaránt lépésben kell végigvánszorogniuk rajta.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Julianne Moore és az Eufóriából vagy A Fehér Lótuszból ismert Sydney Sweeney nem egy érzékeny drámában, hanem egy véres thrillerben járják körül a kérdést. Kritika.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.