Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Több mint 11 éves mélypontjára, 35 dollár alá esett az Európában irányadó északi-tengeri Brent könnyűolaj ára szerdán a jelentős túlkínálat és a világgazdaság lassuló növekedése miatt érzett aggodalmak hatására.
Délelőtt fél tizenkettőkor a februári szállítású Brent hordónként 34,83 dollárba került a londoni interkontinentális tőzsdén, ami 2004. július 1. óta a legalacsonyabb szint.
Az ár aztán 35 dollár körül stabilizálódott, és két órával később 35,01 dolláron állt a jegyzés, 1 dollár 41 centtel, 3,87 százalékkal a keddi záróár alatt.
Ugyanekkor a New York-i árupiac elektronikus jegyzésében a nyugati féltekén irányadó West Texas Intermediate (WTI) amerikai könnyűolajfajta ugyancsak februári szállításra hordónként 34,94 dolláron állt, 1 dollár 3 centtel, 2,88 százalékkal csökkent az ár.
A WTI ára december közepén esett először 35 dollár alá, amire 2009 februárja óta nem volt példa.
A német Commerzbank elemzői azzal magyarázták a csökkenést, hogy az erős dollár, valamint a kereslet és kínálat közötti egyensúly felborulása miatt aggodalmak egyaránt lefelé húzzák az olajárakat. A Szaúd-Arábia és Irán közötti feszültség ugyancsak kedvezőtlenül hat az árak alakulására, mert a viszály ellehetetlenít bármiféle megállapodást a Kőolaj-exportáló Országok Szervezetén (OPEC) belül a kitermelés egyeztetett módon történő visszafogásáról.
Elemzők nem tartják kizártnak, hogy a Brent hordónkénti ára hamarosan 30 dollár alá kerül.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Hadházy Ákos megint számolt. Napi luxi: A kormányfő lányának papucsa és a blúza hasonló árban, 300 ezer forint körül lehetett – egyenként.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.