szerző:
hvg.hu

A budapestieknek szóló, helyi információkat közlő médiumok a város lakosságának több mint 80 százalékát érik el egy hét alatt - derült ki a első úgynevezett cross-médiás mérésből, ami a médiafogyasztás feltérképezésével az eddigieknél hatékonyabbá teheti a hirdetők reklám- és pr-kommunikációját.

Az intenzív médiafogyasztásról szóló új mérési eredmények megerősíthetik a fővárosiaknak szóló hirdetések piacát, miközben az adatokat összesítő módszer nemzetközi szinten is újdonság – közölte a Goldfish névre keresztelt szolgáltatást közösen végző Whitereport.hu és Ipsos médiakutató cég.

Az eredmények szerint az intenzív lokális médiafogyasztáson belül a rádiók és a nyomtatott lapok dominálnak: a budapesti rádiók együttesen a 15 évnél idősebbek 60 százalékát, míg a lapok a lakosság 55 százalékát érik el egy hét alatt.

A 2013-ban a megyeszékhelyeken elindított Goldfish a független forrásokból dolgozó Whitereport.hu hiperlokális médiapiaci adatait és az Ipsos 2300 fős közönségmérését összegzi, lehetővé téve az adatok kerületi bontását is.

A cross-médiás mérés nem csak azt mutatja meg, hogy adott médiatípusoknak és médiumoknak mekkora a nézettsége, látogatottsága, olvasottsága, hanem azt is, hogy egy adott célközönség fogyasztási szokásaiban melyik milyen súllyal szerepel, vagyis a nyomtatott lapok, rádiók, tévék, portálok együttes eléréséről ad információt – tették hozzá.

A fővárosban a Whitereport.hu adatai alapján több mint 650 helyi tartalomszolgáltatás működik, ezekből 151 került be a mostani projektbe.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Tolatóradar: 1,3 milliárddal egy McLaren a legdrágább eladó autó itthon

Tolatóradar: 1,3 milliárddal egy McLaren a legdrágább eladó autó itthon

Puzsér mögött az LMP

Puzsér mögött az LMP

Rami Malek lehet az új James Bond főgonosza

Rami Malek lehet az új James Bond főgonosza

Francia miniszter: a zavargások katasztrofálisan hatnak a gazdaságra

Francia miniszter: a zavargások katasztrofálisan hatnak a gazdaságra

Egy alkalmazottja sincs a cégnek, amely 122 millióért szállít érmeket az MLSZ-nek

Egy alkalmazottja sincs a cégnek, amely 122 millióért szállít érmeket az MLSZ-nek

Ez történt: eltörölték az EU-ban az indokolatlan webshopos korlátozást

Ez történt: eltörölték az EU-ban az indokolatlan webshopos korlátozást