Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Hosszú távú, de biztosan megtérülő befektetéssel belátható időn belül szarvasgomba-nagyhatalommá válhat Magyarország – nyilatkozta a Szarvasgomba-termesztők Országos Szövetségének elnöke, Ulrich József a Magyar Nemzet hétfői számában.
Az éves hazai termés mintegy 20 tonna, de ez szinte mind gyűjtésből származik – közölte a Magyar Nemzet szerint a szövetség elnöke. Ulrich József szerint ha fele-fele arányban számíthatnánk betakarításkor a gyűjtésre és az ültetvényes termesztésre, 15-20 év alatt biztosan elérnénk a 40 tonnát, de a célzott erdészeti telepítés már hat-nyolc éven belül hasznot hozna.
A jelentős kiadások miatt érdemes volna erre a célra pályázati forráskeretet biztosítani – tette hozzá. A szükséges facsemete – amelynek gyökerén már megtelepedett a gomba – 2 ezer forintba kerül, ebből pedig 8-10 ezer darabot kell elültetni hektáronként, azaz ekkora területen 16-20 millió forint az induló költség.
A lap szerint a jelenlegi 20 tonnás átlagos termés 2-300 gyűjtő munkájának az eredménye, de mivel a belső fogyasztás csekély, ennek a mennyiségnek a 95 százalékát exportálják, és külföldön kilónként 400 eurót, azaz 125 ezer forintot fizetnek az első osztályú magyar szarvasgombáért.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.