Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Az 1950-es évek után újra közlekedne villamos New Yorkban a főpolgármester csütörtökön ismertetett terve szerint. A javasolt 25,7 kilométeres vonal Brooklynt és Queenst kötné össze fellendülőben lévő, de ritka metróhálózatú városnegyedeken át.
A Bill de Blasio főpolgármester által javasolt, Brooklyn-Queens-Connector (BQX) néven emlegetett vonal villamosai 18 kilométeres átlagsebességgel haladnának az East River mentén, érintve 13 olyan lakótelepet, ahol 40 ezer ember él.
Az építkezés legkorábban 2019-20-ban kezdődne, és öt év múlva fejeződne be. A beruházás 2,5 milliárd dollárba (692 milliárd forint) kerülne, kilométerenként 97,5 millió dollárba (26,5 milliárd forint), vagyis olcsóbb lenne a metrónál. A városháza számításai szerint a New York-i villamoson kezdetben heti 24 500 ember utazna, 2035-re azonban már 48 900.
Az elképzelés szerint a villamosépítés részben megtérülne abból a többlet adóbevételből, amely a beruházás nyomán fellendülő gazdaságból származna. Viteldíjakból évi 15 millió dollár bevételre számítanak, ami a működési költség 68 százalékát fedezné. A fennmaradó lyukat hirdetési bevételekből, illetve közvetlen önkormányzati támogatásból tömnék be.
New Yorkot valaha sűrűn behálózták a villamosvonalak, a lassúnak talált kötöttpályás szerelvényeket azonban Fiorello La Guardia polgármestersége (1934-1945) idején buszokkal kezdték felváltani.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Amióta a légitársaságok súlyos tízezreket számolnak fel a poggyászért, az nyer, aki megtanul praktikusan pakolni. Jobb előre felkészülni, hogy amikor tényleg odajutunk, pár perc alatt végezzünk vele, és a helyszűke se okozzon gondot. Íme tíz tipp egy veterán utazótól, hogy indulás előtt és után is flottul menjen minden.
Lehetséges forgatókönyvek.
Erről ír a világsajtó.
Furcsa részeletek derültek ki a HUN-REN Irányító Testületének üléséről. Miért szavaz valaki igennel az átalakításra, ha aztán lemond?