Másfélszeresére nőtt egy év alatt az egyérintéses fizetések száma

Megállíthatatlannak tűnik az egyérintéses fizetés térhódítása – 2015-ben egymilliárdnál is többször használták Európában az érintőkártyás fizetés, ami azt jelenti, hogy egy év alatt 150 százalékkal nőtt az ilyen Mastercard és Maestro fizetések száma.

  • hvg.hu hvg.hu
Másfélszeresére nőtt egy év alatt az egyérintéses fizetések száma

Az egymilliárdot is meghaladta az egyérintéses fizetési tranzakciók száma Európában 2015-ben, ami 150 százalékos növekedést jelent a 2014. évi összes tranzakcióhoz képest – derült ki a MasterCard frissen publikált adataiból. A gyors és kényelmes fizetés népszerűsége Magyarországon az európai átlagot is túlszárnyalta: a kártyabirtokosok tavaly 183 százalékkal több egyérintéses tranzakciót hajtottak végre itthon, mint az azt megelőző évben. Sőt, az utolsó negyedévben a hazai bolti kártyás vásárlásoknak már 40 százaléka bonyolódott így – míg Európában ez a mutató csak 13 százalékot mutatott.

A MasterCard adatai szerint bankkártyából, fizetőképes mobiltelefonból és egyéb eszközből a kontinensen 121 százalékkal van több, mint tavaly – Magyarországon ez a mutató 81 százalékos növekedést mutatott. Hazánkban az egyérintéses kártyákkal indított tranzakciók átlagos összege mintegy 4.200 forint volt (15,03 dollár) az utolsó negyedévében, ami nagyságrendileg megfelel a 15,34 dolláros európai átlagnak.

Csak Európában több mint tíz olyan ország van, ahol a forgalomban lévő egyérintéses kártyák száma meghaladja az ötmilliót. Az ilyen kártyákat fizetőeszközként már a világ 74 országában fogadják el – a közelmúltban került fel e "térképre" Észtország és Izland is.

“Európában a napi költések mintegy 48 százaléka 25 euró alatti, vagyis jellemzően az egyérintéses fizetés értékhatárába tartozik. (A legtöbb országban 25 euró fölött is lehet egy érintéssel fizetni, csak meg kell adni a PIN kódot). Hollandiában és az Egyesült Királyságban még magasabb ez az arány, 55 és 59 százalék a kisösszegű költések részesedése. Mindez azt mutatja, hogy a kereskedők számára ideális a környezet az egyérintéses technológia előnyeinek kiaknázására” – magyarázta Javier Perez, a Mastercard Europe elnöke.

A Közép- és Kelet-Európában megfigyelhető növekedés a technológia népszerűségét bizonyítja: Csehországban a bolti tranzakciók 77 százaléka volt egyérintéses 2015 negyedik negyedévében, Lengyelországban 55 százalék volt ez az arány, Magyarországon tíz tranzakcióból 4 volt ilyen, míg Szlovákiában 38 százalékos az egyérintéses használata.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek