Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Miközben a vezetők fizetése az előző évhez képest majdnem százezer forinttal nőtt tavaly a BKV-nál, addig a karbantartók tízezer, a járművezetők pedig mindössze ötezer forinttal kaptak többet. A buszsofőrök fizetése meg egyenesen kevesebb lett 2015-ben – írja a Népszabadság azokra az adatokra hivatkozva, amelyeket az Egységes Közlekedési Szakszervezet talált.
A statisztikákat a BKV kimutatásai között találta a szakszervezet. Az elmúlt két évben átlagosan 16 százalékkal nőtt a gazdasági vezetők fizetése, miközben a járművezetők bérét ugyanennyi idő alatt 1,66 százalékkal, a karbantartókét pedig 4,17 százalékkal emelték.
A buszsofőrök bére ezzel szemben kisebb volt 2015-ben, mert az elmúlt évben összesen 27 ezer forint mínusszal „büntették" őket. Eközben a hetek óta tartó béremelési vita mindössze pár ezer forintról szól – olvasható a cikkben.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elemzéséből kiderült, hogy az úgynevezett FEOR1 fizetési kategóriába sorolt gazdasági vezetők bére 2014 óta éves szinten átlagosan 1,2 millió forinttal nőtt, a járművezetőké és a karbantartóké viszont gyakorlatilag alig változott.
A szakszervezet ugyanakkor nem érti, hogy a vezetőség a tervezett létszámleépítéseket hogyan képes teljesítménycsökkenéssel indokolni, miközben a buszvezetőket és a karbantartókat a BKV hivatalos statisztikája szerint is folyamatosan túlóráztatni kellett – mondta Nemes Gábor EKSZ-elnök.
Az érdekképviselet felszólítja a vezetőséget, hogy álljon el a létszámleépítési terveitől, főleg, hogy hamarosan kezdődik 3-as metró felújítása, és pótlóbuszok fogják szállítani az utasokat.
Nemes Gábor a statisztikai adatok ismeretében ugyanakkor még nagyobb arcátlanságnak tartja azt a havonta legfeljebb 7500 forintos béremelési ajánlatot, amelyet a cég tett a napokban, és amelynek a felét már eleve az elismerten alacsony fizetések felzárkóztatására kellene fordítani. Így szerinte „valójában három-négyezer forintnyi béremelési morzsát készül letolni a cégvezetés a szakszervezetek torkán".
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.