Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Állítólag Közép-Európában akarják megépíteni a Hyperloop nevű, egyelőre tervezés alatt álló vákuumvasút következő vonalát. Még az első sincs meg, csak egy tesztpálya Nevadában, az Egyesült Államokban. Ha tényleg megvalósítanák nálunk ezt a közlekedési eszközt, elvileg 10 perc alatt Pozsonyba lehet érni Budapestről.
A Hyperloop Transportation Technologies (HTT) szándéknyilatkozatot írt alá a szlovák kormánnyal, és bejelentették, hogy Közép-Európában építik meg az új közlekedési eszköz következő vonalát – írja a Forbes.com.
A szupervasút a Bécs–Pozsony–Budapest-vonalon közlekedni, több mint ezer kilométer/órás sebességgel. Ha valóban megépítenék, és tényleg működne, akkor Pozsony és Bécs között nyolc perc lenne az út, Pozsony és Budapest között pedig plusz két percet kellene ráhúzni, így tíz perc lenne a menetidő.
A megvalósításhoz dátumot még nem jelöltek meg, és nincs hír arról sem, lesz-e megállapodás Magyarországgal, valamint Ausztriával az ügyben.
A csőben száguldó henger
Elon Musk, az elektromos autókat gyártó Tesla milliárdos elnöke és a SpaceX alapítója még 2013-ban mutatta be a Hyperloop ötletét. Ennek lényege, hogy egy csőben extrém alacsony légnyomás, szinte vákuum van, ezt kihasználva mozgatják a hengerszerű járművet. Valójában vasútnak sem lehet nevezni a Hyperloopot, mivel sínre nincs szüksége, hanem vékony légpárnán siklik majd. Embereket és rakományt egyaránt lehetne szállítani ezzel az eszközzel.
2013-ban Musk kiszállt a projektből, helyette más befektetők vitték tovább az ötletet. Az egyik a HTT, amit közösségi forrásokból működtetnek mérnökök, tervezők, tudósok.
A hasonló nevű Hyperloop Technologies mögött befektetők állnak. Ez a cég év elején kezdte meg az első, szabadtéri teszteléseket egy kilométeres sínpályán, Nevadában. A CNN hírtelevízió is járt már a helyszínen.
A kalifornai Quay Valley-be ötmérföldes tesztvonal építését tervezik, ami 2018-ra lenne működőképes. A szakemberek úgy gondolják, hogy a rendszer 2020-re lenne teljesen kiforrott, gyártásra kész.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
Rohadéknak és elmebetegnek nevezte a fideszes publicista a jogtudóst.
Az Orbán Digitális Polgári Köréhez csatlakozó rapper szerint még Majkát is neki köszönheti az ország.
Havonta 220 ezer forintot fizetett a család a kisfú elhelyezéséért a magánintézménynek.
Arról kérdeztük a tiltakozókat, hogy szerintük mit szimbolizál az uradalom.
Korábban a hét végéig szabott határidőt arra, hogy Moszkva tegyen lépéseket az ukrajnai háború befejezésére, különben új szankciókkal kell szembenéznie.