szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Három hétre lezárják a ferihegyi repülőtér két kifutópályájának egyikét, mert a Budapest Airport egy vadonatúj műszeres leszállító rendszert telepít a pálya végéhez. A teljes beruházás közel félmilliárd forintra rúg majd.

Április 7-én, csütörtök reggel 7 órától kezdve valamennyi repülőgép az 1-es futópályáján száll le és fel Ferihegyen mintegy három héten keresztül, mert a repülőtér üzemeltetője egy vadonatúj műszeres leszállító berendezést, úgynevezett ILS-t (Instrumental Landing Systemet) telepít a 2-es futópálya 31R jelű végéhez.

Közleményében a Budapest Airport azt írta, az új ILS éppen a landoló repülőgépek személyzetét segíti éjszaka vagy rossz látási viszonyok között, például sűrű köd esetén, hogy pontosan a futópálya küszöbe után érjenek földet biztonságosan.
 
A lezárás várhatóan április 29-én, pénteken délután 14 óráig tart, ezalatt a pályához kapcsolódó gurulóutak többsége is zárva lesz, mivel egy sor tervezett karbantartást erre az időszakra ütemeztek a Budapest Airport szakemberei.

A repülőtér új, csúcstechnológiás műszeres leszállító rendszere a telepítés után folyamatos biztonsági tesztelés, kalibrálás és hatósági engedélyezési eljárás után leghamarabb nyár közepén állhat üzembe. A Budapest Airport a repülőtér másik fő irányának számító 13R (ez az 1-es futópálya Pestszentlőrinc felé eső) pályavégéhez tartozó ILS-t is lecseréli az év folyamán.

A jelenleg használt berendezések közel 20 évesek és ebben az iparágban annyira idősnek számítanak, hogy még tartalékalkatrész is alig szerezhető be hozzájuk. Az új rendszer kiépítésének költsége 465 millió forint.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!