Elkezdték kiszedni a 4-es metró vezetőfülkéit – fotók

Nemsokára eltűnnek az ideiglenes vezetőfülkék a 4-es metró szerelvényeiből – közölte a BKV.

  • hvg.hu hvg.hu
Elkezdték kiszedni a 4-es metró vezetőfülkéit – fotók

Az utasoknak a 4-es metró szerelvényeinek szélvédőjén keresztül nemsokára különleges rálátásuk lesz a metróalagútra – írta a fülkék elbontásáról a BKV, amely a Facebookon több fotót is posztolt a munkáról.

A bontás után eltűnik a vezetőfülkét az utastértől elválasztó válaszfal és a vezetőülés is, így a vonat befogadóképessége kis mértékben meg is növekszik. A vezetőpult és a rajta található kezelőszervek megmaradnak, de leburkolják őket egy zárható fedéllel.

BKV
BKV

A járművezető nélküli, teljesen automata vonatvezérlésű metróvonal januárban kapta meg a végleges használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH).

Tarlós István főpolgármester és az NKH akkor azt közölte, hogy Kelet-Közép-Európában egyedül a budapesti 4-es metróvonalon alkalmaznak járművezető nélküli üzemet, de egész Európában alig található ilyen fejlettségű automata metróvonal, amelynek 99,96 százalék feletti a rendelkezésre állási szintje.

A vonalon korábban összesen 15 álló egylégterű metrószerelvény állt forgalomba automata vezérléssel. Vonatkísérő személyzet is csak az utasforgalmi próbaüzem idején, 2015 őszéig tartózkodott a szerelvényeken.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.