Tetszett a cikk?

Az internetfelhasználók több mint fele immár a közösségi oldalakról értesül a hírekről, és fizetni nem akar értük.

A közösségi média lett az internetfelhasználók elsődleges hírforrása, ugyanakkor az ingyenes hírek könnyű elérhetősége kihívásként jelentkezik a minőségi hírszolgáltatóknak - derül ki a Reuters hírügynökség újságírás-kutató intézetének (RISJ) szerdai jelentéséből.

Az RISJ évente megjelenő jelentése (Digital News Report) szerint az internetfelhasználók több mint fele immár a Facebookról és más közösségi oldalakról értesül a hírekről, fizetni nem akarnak a hírekért, és reklámokat blokkoló programokat is használnak, ami a hírügynökségek bevételeit apasztja.

A jelentés alapjául szolgáló internetes felmérés szerint - amelyet 26 európai, amerikai és ázsiai országban végeztek - a megkérdezettek több mint fele okostelefonján keresztül nézi a híreket. Legmagasabb, 69 százalék Svédországban volt az arány, majd Dél-Korea (66 százalék) és Svájc (61 százalék) következett.

A jelentés szerint a Facebook egyre meghatározóbb szerepet játszik a hírek internetes terjesztésében. Az emberek 44 százaléka használja ezt a közösségi oldalt hírforrásként, míg 19 százalékuk a YouTube videomegosztó oldalt, 10 százalékuk pedig a Twittert.

Rasmus Kleis Nielsen, a RISJ kutatási igazgatója a Reutersnak elmondta: azokban fejlődő államokban, ahol a független és megbízható hírforrásokhoz való hozzáférés korlátozott, az emberek még nagyobb hányada támaszkodik a közösségi médiára, hogy hírekhez jusson.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!