Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Két napszemüvegnél találtak problémákat a fogyasztóvédelem emberei a tesztjükön.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) akkreditált laboratóriumában vizsgált tizennyolc féle napszemüvegből kettő nem felelt meg az előírásoknak – közölte a hatóság kedden az MTI-vel. Elsősorban a napszemüvegek fény- és UV-szűrését vizsgálták.
Az NFH közölte: a TLC női napszemüveg címkéjén feltüntetett 3. kategória helyett a mérési eredmények alapján a 4. kategóriába tartozott. A hibás besorolás fokozott veszélyt jelent, a 4. kategóriájú napszemüveg lencséje annyira sötétített, hogy vezetéshez már nem alkalmas – hívta fel a figyelmet a hatóság.
Nem felelt meg az előírásoknak az UV 400 jelöléssel ellátott OK női napszemüveg sem, ennél a terméknél sem a jobb-, sem a bal lencse nem szűrte az előírtnak megfelelően az UV-sugarakat.
Az UVA és UVB sugarak bőrproblémákat, szembetegséget okozhatnak, ezért fontos a megfelelő védelem. A fény szűrése különösen fontos, hiszen a túl erős, vagy túl gyenge fény nehezíti a látást – írja közleményében a hatóság.
A NFH több szempontra hívja fel napszemüveg vásárlásakor a figyelmet, így arra, hogy az éles szélek, kiálló pontok túlzott irritációt, sérülést okozhatnak, a napszemüveg lencséjén ne legyen sérülés, illetve a színezett lencsék minél kevésbé változtassák meg a természetes színharmóniát.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.