Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Christophe Ducluzeau párizsi üzletembernek fontos tárgyalása volt Nizzában. Nem sokkal az indulás előtt derült ki, hogy a járatot törölték a pilóták sztrájkja miatt. Ducluzeau magángépet bérelt, gyorsan keresett néhány hasonló helyzetben lévő utast. Így az egy főre jutó költség jelentősen csökkent.
Ez az út adta az ötletet egy új társaság megalapításhoz: Ducluzeau szerint a frissen alakult cég valójában az égi vagy légi Uber bölcsője. Jelenleg heti 15-20 utat szerveznek, pillanatnyilag kis gépeket üzemeltető magán-légitársaságokkal működnek együtt. Egy Párizs–London-út fejenként 297 euróba kerül, az ár általában a repült percek függvénye. Ducluzeau óriási lehetőséget lát az eddig luxusnak tekintett kis gépekben, amelyek bérlését eddig csak dúsgazdag üzletemberek vagy hírességek engedhették meg maguknak. Nincs menetrendünk, de két napon belül meg tudunk szervezni bármilyen Európán belüli utat, mondta a Le Figarónak és hozzátette: csak idő kérdése, és beindítjuk a tengerentúli útjainkat is.
Jelenleg Európában évente 3-400 ezer utat bonyolítanak le a magántársaságok kis gépeivel. Azért olyan drágák ezek az utak, mert visszafelé üresen repülnek, a reptéren való várakozás pedig még az üres útnál is drágább. Ducluzeau új cége azonban az Uberhez hasonló módszerekkel a visszaútra is jó eséllyel talál utasokat, ezért olcsóbb az út a „légi Uberrel”. Pillanatnyilag a bevétel 55 százaléka a légitársaságé és a szervező cég 45 százalékot kasszíroz. Még nem nyereségesek, de Ducluzeau biztos benne, hogy a légi Uber demokratizálja majd az eddig luxusnak számító magángépes utazást és cége nagy jövő előtt áll. Nem úgy, mint a földi Uber, amelynek magyarországi jövője bizonytalanná vált.
Az Uber bedobta a törölközőt: kivonul Magyarországról
Létezik egy hivatalos utasítás, ami alapján máshogyan kellett volna kezelni a négy tűzszerész életét kioltó bombát. Zárt szakmai körben arról beszélnek, hogy a már hatástalanítottnak hitt eszközben lehetett egy második töltet.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.