szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

20 százalékkal tudta növelni a forgalmát a Media Markt.

Nettó 72 milliárd forint forgalma volt 2015-ben a Media Markt Magyarország Kft. 22 üzletének, ami csaknem 20 százalékos növekedés 2014-hez képest – mondta Balogh Péter, a Media Markt Győr Kft. ügyvezető igazgatója Győrben, ahol bemutatták a vevői igényeknek megfelelően átalakított üzletet. A webáruház forgalma tavaly megduplázódott, miközben a magyar online kereskedelmi forgalom csak mintegy húsz százalékkal bővült.

Balogh Péter elmondta, hogy tavaly bruttó 4,5 milliárd forint forgalma volt az elektronikai, távközlési és háztartási kis- és nagygépeket forgalmazó üzletnek, ami mintegy tíz százalékkal nőtt 2014-hez képest. A forgalom növekedését szerinte nagyban segítette a kormány által meghirdetett mosógép- és hűtőgépcsere-program, illetve jelentős a kereslet az okostelefonok iránt is.

A tízéves győri üzlet átalakításánál a Media Markt arculatát meghatározó piros szín helyett a fehérre helyezték a hangsúlyt, amely a 2600 négyzetméter alapterületű üzletben a világításban is megjelenik. A piros szín leginkább a cég logójában maradt meg.

A termékek elhelyezésénél a vevői igényeket és a piaci trendeket vették figyelembe, hangsúlyos szerepet kaptak az okostelefonok, a hordozható számítógépek, de nagyobb területen helyezték el a háztartási nagygépeket is. A győri koncepció alapján a jövőben a többi 21 magyarországi üzletet is átalakítják – jelezte Balogh Péter.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!