Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egy 2015-ös reklámban a cég reklámfilmjei ellenőrizhetetlenül és a tárgyilagosságot mellőzve hasonlították össze a Rexona Invisible Black+White, valamint a Nivea Invisible for Black&White izzadásgátló dezodorokat. Mégpedig a sárga foltok elleni védelem tekintetében. Lecsapott a versenyhivatal.
Jogsértő összehasonlító reklámja miatt 30 millió forintra bírságolta az Unilever Magyarország Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a hatóság csütörtökön.
A tájékoztatás szerint a 2015. február és június között, a televízióban és a mozikban vetített Unilever-reklámfilmek ellenőrizhetetlenül és a tárgyilagosságot mellőzve hasonlították össze a Rexona Invisible Black+White, valamint a Nivea Invisible for Black&White izzadásgátló dezodorok hatékonyságát a sárga foltok elleni védelemben.
A GVH megállapította: az Unilever ugyan rendelkezett olyan műszaki jelentéssel a reklám közzétételekor, amely alátámasztja, hogy a Rexona Invisible Black+White izzadásgátló sárga foltok elleni védelme hatékonyabb, mint a Nivea Invisible for Black&White-é, azonban az Unilever a Rexona Invisible Black+White dezodort mint termékcsaládot népszerűsítette, és a termékcsalád más termékei - a golyós dezodor és a stift - esetében ez az összehasonlítás jogszerűtlen volt.
A bírság kiszabásakor súlyosbító körülmény volt, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott, és a fogyasztók széles körét érte el. Továbbá az is, hogy a Rexona termékcsaládon belül a roll-on és a stift termékek együttes aránya jelentős, és e termékek értékesítése megugrott a reklámok közzétételének idején.
A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy az Unilever felhagyott a kereskedelmi gyakorlattal a versenyfelügyeleti eljárás megindításával, a reklám kialakításánál igyekezett megfelelni a magyar esetjogi elvárásoknak, figyelemmel az európai reklámozási gyakorlatra, illetve bizonyos termékek esetében a reklámot a kutatás alátámasztotta.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A német autógyárak továbbra is invesztálnak az orbáni gazdaságba, aminek lehetnék még kedvezőtlen következményei.
Ha elmaradt volna az alku annak komoly hatása lett volna az 1700 milliárd dollárt kitevő kétoldalú kereskedelemre.