Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Egy 2015-ös reklámban a cég reklámfilmjei ellenőrizhetetlenül és a tárgyilagosságot mellőzve hasonlították össze a Rexona Invisible Black+White, valamint a Nivea Invisible for Black&White izzadásgátló dezodorokat. Mégpedig a sárga foltok elleni védelem tekintetében. Lecsapott a versenyhivatal.
Jogsértő összehasonlító reklámja miatt 30 millió forintra bírságolta az Unilever Magyarország Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a hatóság csütörtökön.
A tájékoztatás szerint a 2015. február és június között, a televízióban és a mozikban vetített Unilever-reklámfilmek ellenőrizhetetlenül és a tárgyilagosságot mellőzve hasonlították össze a Rexona Invisible Black+White, valamint a Nivea Invisible for Black&White izzadásgátló dezodorok hatékonyságát a sárga foltok elleni védelemben.
A GVH megállapította: az Unilever ugyan rendelkezett olyan műszaki jelentéssel a reklám közzétételekor, amely alátámasztja, hogy a Rexona Invisible Black+White izzadásgátló sárga foltok elleni védelme hatékonyabb, mint a Nivea Invisible for Black&White-é, azonban az Unilever a Rexona Invisible Black+White dezodort mint termékcsaládot népszerűsítette, és a termékcsalád más termékei - a golyós dezodor és a stift - esetében ez az összehasonlítás jogszerűtlen volt.
A bírság kiszabásakor súlyosbító körülmény volt, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott, és a fogyasztók széles körét érte el. Továbbá az is, hogy a Rexona termékcsaládon belül a roll-on és a stift termékek együttes aránya jelentős, és e termékek értékesítése megugrott a reklámok közzétételének idején.
A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy az Unilever felhagyott a kereskedelmi gyakorlattal a versenyfelügyeleti eljárás megindításával, a reklám kialakításánál igyekezett megfelelni a magyar esetjogi elvárásoknak, figyelemmel az európai reklámozási gyakorlatra, illetve bizonyos termékek esetében a reklámot a kutatás alátámasztotta.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.
Ismeretlen tettes ellen folytatnak nyomozást.