Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A harmadik kerületi önkormányzat megadóztatná a motoros vízi járműveket. Olyan magánszemélyeknek kellene fizetniük ezt a terhet, akik a Duna partjának és folyamának óbudai részét motoros vízi járművel használják.
A rendelettervezet szerint az adó alanya az a természetes személy lenne, aki a negyedév első napján a motoros vízi jármű tulajdonosa.
Az a motoros vízi jármű esne adókötelezettség alá, aminek a hajtómotor-teljesítménye a 10 kW-ot meghaladja, és tartósan vagy időszakosan Budapest III. kerületének közigazgatási határain belül tárolják.
A rendvédelmi és mentési célú motoros vízi járművek tulajdonosainak nem kellene ilyen adót fizetniük – olvasható az óbudai önkormányzat közleményében, amelyben emlékeztetnek: 2017-től az állam az önkormányzatoktól a közoktatás finanszírozását célzó szolidaritási adót szed, és az önkormányzati bevételek körének tervezett szélesítése ennek ellensúlyozását is szolgálja a kerület szerint.
Úgy tervezik, hogy az új teher nagyjából 5 millió forint adónövekményt hozhatna a kerület költségvetésének.
A javaslatot a képviselőtestület szeptember 23-a ülésén első fordulóban tárgyalta. Ha a következő ülésen is zöld utat kap a kezdeményezés, az új adórendelet 2017. január 1-jén lépne hatályba.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Amióta a légitársaságok súlyos tízezreket számolnak fel a poggyászért, az nyer, aki megtanul praktikusan pakolni. Jobb előre felkészülni, hogy amikor tényleg odajutunk, pár perc alatt végezzünk vele, és a helyszűke se okozzon gondot. Íme tíz tipp egy veterán utazótól, hogy indulás előtt és után is flottul menjen minden.
Lehetséges forgatókönyvek.
Erről ír a világsajtó.
Donald Trump legutóbb a Juventus focistáit hozta kínos helyzetbe.
Furcsa részeletek derültek ki a HUN-REN Irányító Testületének üléséről. Miért szavaz valaki igennel az átalakításra, ha aztán lemond?
A nemzetközileg elismert kutató 91 éves volt.
Többféle nézetben is rá lehet nézni az éppen közlekedő vonatokra.