Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A harmadik kerületi önkormányzat megadóztatná a motoros vízi járműveket. Olyan magánszemélyeknek kellene fizetniük ezt a terhet, akik a Duna partjának és folyamának óbudai részét motoros vízi járművel használják.
A rendelettervezet szerint az adó alanya az a természetes személy lenne, aki a negyedév első napján a motoros vízi jármű tulajdonosa.
Az a motoros vízi jármű esne adókötelezettség alá, aminek a hajtómotor-teljesítménye a 10 kW-ot meghaladja, és tartósan vagy időszakosan Budapest III. kerületének közigazgatási határain belül tárolják.
A rendvédelmi és mentési célú motoros vízi járművek tulajdonosainak nem kellene ilyen adót fizetniük – olvasható az óbudai önkormányzat közleményében, amelyben emlékeztetnek: 2017-től az állam az önkormányzatoktól a közoktatás finanszírozását célzó szolidaritási adót szed, és az önkormányzati bevételek körének tervezett szélesítése ennek ellensúlyozását is szolgálja a kerület szerint.
Úgy tervezik, hogy az új teher nagyjából 5 millió forint adónövekményt hozhatna a kerület költségvetésének.
A javaslatot a képviselőtestület szeptember 23-a ülésén első fordulóban tárgyalta. Ha a következő ülésen is zöld utat kap a kezdeményezés, az új adórendelet 2017. január 1-jén lépne hatályba.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Németh Balázs Fidesz frakció szóvivő új műsora első hetén nagyon magas nézettséget ért el, azonban úgy tűnik, csak azért, mert fizettek érte.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.