Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A 98-as oktánszámú benzin után újabb üzemanyagtípus, az E85-ös tűnik el a töltőállomásokról – írta a Magyar Idők.
A Mol által augusztus óta üzemeltetett és a következő egy évben átalakítandó Agip-kutakon október eleje óta már nem lehet E85-ös üzemanyagot tankolni – írta a Magyar Idők. A 173 töltőállomásból álló lánc volt a bioetanol-alapú üzemanyag legnagyobb hazai forgalmazója, az Eni Hungária Zrt. akvizíciója után viszont a Mol nem folytatja a termék értékesítését.
A Mol szerint az E85 nem része a Mol üzemanyag-portfóliójának, a termék iránti kereslet rendkívül speciális és évek óta folyamatosan csökken, ez az üzemanyagfajta rendeltetésszerűen csak kevés autóban használható. Felhívták a figyelmet arra, hogy a bioetanol kizárólagos használata mellett fennáll az üzemanyagrendszer károsodásának veszélye. Az E85-ös nem benzin, hanem alkohol, ezért másképp viselkedik például a vízzel, ami fokozott veszélyt jelenthet az autó élettartamára nézve a társaság szerint.
A kereslet csökkenését alátámasztja a NAV statisztikája. Idén júniusban összesen mintegy 40 ezer liter bioetanolt tankoltak az autósok, míg az üzemanyag fénykorában, 2010 júliusában a 4,42 millió litert is elérte a forgalma. Hat évvel ezelőtt összesen 36 millió liter fogyott az E85-ből. Vélhetően az elhanyagolható mértékű értékesítés miatt állította le a közelmúltban a szabadegyházi Hungrana Kft. is a bioetanol gyártását. A lapunk megkeresésére nem reagáló társaság az Agip-hálózat mellett az Oil! és az Avia kútjait is ellátta.
Kovács-Gajdács János, a Magyar Bioetanol Szövetség szóvivője a lapnak azt mondta, az üzemanyag népszerűségének hanyatlását a termék jövedéki adójának emelése indította el 2011 végén. Akkortól literenként 90 forinttal nőtt a bioetanol ára, így erősen csökkent a termék versenyképessége a benzinnel szemben. Emellett időközben nagyot zuhant a hagyományos üzemanyagok ára, ma már elhanyagolható a két termék közti árkülönbség.
Hozzátette, szomorú fejleménynek tartják a környezetbarát üzemanyag kiszorulását a piacról, bár még ma is több ezer autós használná a terméket. A ralisportban különösen népszerű az E85, mivel a versenybenzin árának kevesebb mint felét kell fizetni literjéért.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.