Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"533071de-3946-4cd7-aedd-4702f35114d1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Pintér Bence jelenlegi polgármester szerint méltatlan a fideszes Dézsi viselkedése.","shortLead":"Pintér Bence jelenlegi polgármester szerint méltatlan a fideszes Dézsi viselkedése.","id":"20250605_Dezsi-Csaba-volt-gyori-polgarmester-a-kozgyulesi-munka-helyett-inkabb-tarsasjatekozott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/533071de-3946-4cd7-aedd-4702f35114d1.jpg","index":0,"item":"a4d5f53e-b97f-43f9-85d0-c2bad5051531","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_Dezsi-Csaba-volt-gyori-polgarmester-a-kozgyulesi-munka-helyett-inkabb-tarsasjatekozott","timestamp":"2025. június. 05. 14:34","title":"Fotók bizonyítják, hogy Dézsi Csaba volt győri polgármester a közgyűlési munka közben társasjátékozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"425a5c3a-ccef-44ab-991a-6cfb8727086a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kialakult üzengetés ellenére az NGM nem tervez változtatni az iparűzési adónak a parlament előtt lévő módosításán – erősítették meg lapunknak a tárca illetékesei.","shortLead":"A kialakult üzengetés ellenére az NGM nem tervez változtatni az iparűzési adónak a parlament előtt lévő módosításán –...","id":"20250604_NGM-iparuzesi-ado-modositas-szerencsejatek-kaszino-karacsony-gergely-nagy-marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/425a5c3a-ccef-44ab-991a-6cfb8727086a.jpg","index":0,"item":"6864cacd-126d-43e5-903c-2c7692cdec0d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250604_NGM-iparuzesi-ado-modositas-szerencsejatek-kaszino-karacsony-gergely-nagy-marton","timestamp":"2025. június. 04. 15:29","title":"NGM a HVG-nek: igazságos és marad az iparűzési adó módosítása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f28753d-7c3f-4c05-aa2c-1099b5ed6f40","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Több mint hatvan német politikus és közszereplő sürgeti nyílt levélben Berlint és Brüsszelt, hogy álljon ki a magyar Pride betiltása ellen. Az Eurovízió-győztes osztrák énekes is köztük van.","shortLead":"Több mint hatvan német politikus és közszereplő sürgeti nyílt levélben Berlint és Brüsszelt, hogy álljon ki a magyar...","id":"20250605_Conchita-Wurst-neve-is-a-Budapest-Pride-betiltasa-ellen-tiltakozok-kozt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f28753d-7c3f-4c05-aa2c-1099b5ed6f40.jpg","index":0,"item":"cffd5a83-487c-41d8-90b0-d953dae73c1b","keywords":null,"link":"/elet/20250605_Conchita-Wurst-neve-is-a-Budapest-Pride-betiltasa-ellen-tiltakozok-kozt","timestamp":"2025. június. 05. 14:45","title":"Conchita Wurst is tiltakozik a Budapest Pride betiltása ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bba11e60-fce3-42fe-998b-d1986513d7ac","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A vita azt követően robbant ki, hogy múlt héten egy határvillongásban életét vesztette egy kambodzsai katona.","shortLead":"A vita azt követően robbant ki, hogy múlt héten egy határvillongásban életét vesztette egy kambodzsai katona.","id":"20250606_kambodzsa-thaifold-hatarvita-katonai-feszultseg-hatarvillongas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bba11e60-fce3-42fe-998b-d1986513d7ac.jpg","index":0,"item":"4226ca4e-2886-460c-801c-2ab92a8dfaf4","keywords":null,"link":"/vilag/20250606_kambodzsa-thaifold-hatarvita-katonai-feszultseg-hatarvillongas","timestamp":"2025. június. 06. 13:18","title":"Fellángolt egy határvita Thaiföld és Kambodzsa között, Bangkok magas szintű katonai művelettel fenyegetőzik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6aefa4fa-ecc5-414f-b8a8-e9dee1ebfdaf","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Magyar Péter és Ruszin-Szendi Romulusz a volt vezérkari főnököt ért kormány(párti) vádakat visszautasítja. A Tisza Párt elnöke szerint ez csak a Rogán-színház újabb hazug előadása.","shortLead":"Magyar Péter és Ruszin-Szendi Romulusz a volt vezérkari főnököt ért kormány(párti) vádakat visszautasítja. A Tisza Párt...","id":"20250605_Magyar-Peter-Ruszin-Szendi-Romulusz-kemugy-kormany-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6aefa4fa-ecc5-414f-b8a8-e9dee1ebfdaf.jpg","index":0,"item":"36d2dbfe-4047-4045-b94d-51a605cc6471","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_Magyar-Peter-Ruszin-Szendi-Romulusz-kemugy-kormany-ebx","timestamp":"2025. június. 05. 10:16","title":"Magyar a Ruszin-Szendi elleni hazaárulás vádról: Ez a Rogán-színház újabb hazug előadása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5862aeca-49eb-41d4-a874-6ad7cbf7e669","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A politikai elemző úgy gondolja, hogy az ellenzéki tábort akarta felhergelni a kormánypárt a törvényjavaslattal, de csak részsikert ért el. ","shortLead":"A politikai elemző úgy gondolja, hogy az ellenzéki tábort akarta felhergelni a kormánypárt a törvényjavaslattal, de...","id":"20250604_Torok-Gabor-fidesz-atlathatosagi-torveny-fidesz-politikai-elemzo-kocsis-mate","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5862aeca-49eb-41d4-a874-6ad7cbf7e669.jpg","index":0,"item":"972d0e7b-1a68-4a07-ac41-64cafac57ae4","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Torok-Gabor-fidesz-atlathatosagi-torveny-fidesz-politikai-elemzo-kocsis-mate","timestamp":"2025. június. 04. 15:39","title":"Török Gábor szerint a Fidesz emelni fogja a tétet azután, hogy elhalasztotta a szavazást az átláthatóságinak nevezett törvényről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90c9dda0-47b2-4271-ae77-4bd183c18c5c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A szobrot a Nagyszombati kerület ajándékozta a szigetnek abból az apropóból, hogy 250 éve érte el Tajvant a kalandos életű, szlovák származású magyar gróf.","shortLead":"A szobrot a Nagyszombati kerület ajándékozta a szigetnek abból az apropóból, hogy 250 éve érte el Tajvant a kalandos...","id":"20250604_szobor-benyovszky-tajvan-szlovakok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90c9dda0-47b2-4271-ae77-4bd183c18c5c.jpg","index":0,"item":"828fda5b-c235-472a-97b7-954d1df287eb","keywords":null,"link":"/kultura/20250604_szobor-benyovszky-tajvan-szlovakok","timestamp":"2025. június. 04. 17:31","title":"Szobrot állítottak Tajvanon Benyovszky Móricnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e007cee-701f-4d81-9f87-97d96f0e7537","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szomorú látni azt a vergődést, ahogy a vezetés nem tud megbirkózni a város mindennapi életének a kihívásaival – fogalmazott Orbán Viktor miniszterelnök a budapesti közlekedés péntekre tervezett tízperces leállásával kapcsolatban. Karácsony Gergely főpolgármester tevékenységére utalva azt mondta: ha nem megy, akkor szóljanak, segítünk. A miniszterelnök szerint futótűzként terjedt el vidéken az olcsó drog, Oroszországgal pedig fegyverkorlátozási-megállapodást kell kötni.","shortLead":"Szomorú látni azt a vergődést, ahogy a vezetés nem tud megbirkózni a város mindennapi életének a kihívásaival –...","id":"20250606_Orban-Viktor-Kossuth-radio-interju-haboru-gazdasag-inflacio-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e007cee-701f-4d81-9f87-97d96f0e7537.jpg","index":0,"item":"94869d1f-fa81-4dba-b8d0-a95eefcb3d99","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Orban-Viktor-Kossuth-radio-interju-haboru-gazdasag-inflacio-magyar-peter","timestamp":"2025. június. 06. 07:39","title":"Orbán Viktor: Vannak emberek, akik csak azért, hogy pénzhez jussanak, gonoszságokat követnek el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hatalmi rögtönzés: miért a legatyásított főváros tolja Orbánék buszos vízióját?
Muck Tibor
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Egyelőre nemigen létező hazai buszok vásárlására biztat a kormány. A frissen bejelentett buszgyártási stratégiára máris a hatalmi rögtönzés árnyéka vetül. A budapesti metrópótlás körüli huzakodás közepette kiderült: tovább késik a piacnyitás a vidéki buszközlekedésben.
Ismét nemzeti autóbuszgyártási stratégia körül ügyködik a kormány. Mondhatni, ideje volt már, hiszen a négy éve meghirdetett hasonló program is látványos kudarccal zárult. Bár a friss akciótervről hivatalosan még semmit se tudni, a kettő között máris látszik egy közös vonás: akkor is, most is egy-egy véletlen egybeesés szolgáltatta az apropót a látványos nekiveselkedéshez.
Négy éve azon alapult az úgynevezett stratégia, hogy a magánnyugdíjpénztárak vagyonának államosításával a valaha buszokat is gyártó, ám ezzel igen gyorsan felhagyó Rába részvényeinek 73,7 százaléka is a kormány ölébe hullott. Most pedig a budapesti M3-as metró rekonstrukciója kapcsán merült fel az ötlet.
A két és fél–három évig tartó, föld alatti felújítás idején a metrópótláshoz szükséges 150 csuklós beszerzésének már tavaly ősszel nekifutott a főváros. A tenderkiírás 75 darab komplett és ugyanennyi, a vásárló BKV által készre szerelendő jármű leszállítására szólt azzal, hogy utólag mindkét tétel megduplázható. A januári eredményhirdetés az első műfajban a lengyel Solaris ajánlatát találta a legjobbnak, a másik, úgynevezett PKD-konstrukcióban pedig a magyar Mabi-Busét. Ezek után eléggé meglepő módon máig folyik a huzakodás arról, hogy most akkor milyen buszt és melyikből hányat vásárolhat, illetve egyáltalán vásárolhat-e buszt a BKV.
Magyar buszok a Széll Kálmán téren. Nagy a huzakodás
A Fővárosi Közgyűlés februári, áprilisi, majd a kimondottan e célból összehívott múlt heti, immár rendkívüli ülésén is terítékre került az ügy. A képviselők asztalára tett előterjesztések mindhárom alkalommal más megoldást javasoltak (HVG, 2016. május 5.), aztán azokat is rendre visszavonták. A dokumentumokból csupán annyi rajzolódik ki, hogy a városvezetés az olcsóbb verziót pártolja, ez pedig – a dizájnváltásra készülő lengyel gyártó készletkisöprő akciójának köszönhetően – a piaci árnál jóval olcsóbban kínált Solarisok megvásárlását jelentené. A lengyel csuklósokért, amelyek darabját az Omnibusz szakblog szerint a tavaly Varsónak eladott 60 társukénál bő 20 százalékkal kedvezőbb áron ajánlják, még a „gyártásközi állapotban” lévő Mabi-buszoknál is kevesebbet kértek. A képlet egyszerű, de az engedelmes kormánypárti képviselők mindannyiszor zokszó nélkül elfogadták a döntés újabb meg újabb elhalasztását.
Hogy mi zajlik a háttérben, arra két dologból lehet következtetni. A kormánykedvenc Mabi-Bus sajtótájékoztatóinak sűrűsödéséből és Tarlós Istvánnak abból a múlt pénteki felvetéséből, hogy „ha a kormány magyar buszokat akar, akkor miért azt kérik, hogy szolgáltatást vásároljunk”. Külső szolgáltató – amilyen például a három éve vett Mercedes Citarókat is futtató VT-Arriva – megbízása a főpolgármester szerint mindenképpen drágább. Ráadásul tetemes időveszteséget is okozna, megint jócskán kitolva a metrórekonstrukció fél éve még idén nyárra ígért, azóta novemberre tolt kezdő időpontját.
Az a főpolgármesteri megfogalmazás viszont, hogy a kormány csupán „kér”, igencsak jóindulatú.
Két hete ugyanis visszavonták azt a tavaly decemberi kormánydöntést, amely 62,7 milliárd forint uniós hitel felvételét engedélyezte a fővárosnak, egyebek mellett az ominózus buszvásárlásra. Ennek a kormányzati mégsemnek a következménye az, hogy már csupán 110 csuklós vásárlásáról van szó, és arról, hogy a többi negyvenet a BKV majd a saját elaggott flottájából „kigazdálkodja”.
„A szolgáltatásvásárlást nem a miniszterelnök, és nem is Lázár János kancelláriaminiszter erőlteti” – jelentette ki múlt pénteken Tarlós, és bár ennél többet nem árult el, a legfrissebb közgyűlési előterjesztésből többé-kevésbé beazonosítható legalább az egyike azoknak, akik a szálakat mozgatják. „A kormány illetékes minisztere a magyar járműipar támogatására alapozta a javaslatot” – olvasható a dokumentumban. A nemzetgazdasági tárcát vezető Varga Mihály pedig többször is nyilvánosan lelkendezett a Mabi-Bus mögött álló Evopro-csoportról és a Magyarországon egyedüliként – aranyáron – elektromos buszokat gyártó Mabi fejlesztéseiről. Buzgalmában akár annak is lehet csipetnyi része, hogy az Evopro a Karcagról elszármazott politikus szűkebb pátriájába tartozó Mezőtúron működött egykori Ikarus-részleg maradékából nőtt ki.
A kormány kedvenc buszgyártója?
Arra a közkeletű feltételezésre, hogy a rejtélyes hátterű Evopro – illetve annak brnói tulajdonosa – mögött a jegybankelnök unokatestvére, Szemerey Tamás állna, nincs hozzáférhető bizonyíték. A gyanút azonban az a kormányzati vehemencia is táplálja, ami minden erővel meg akarja akadályozni a Solaris budapesti győzelmét. Az is igaz viszont, hogy ha van a kormánynak – a kedvenc útépítőjéhez vagy a kedvenc gázszerelőjéhez hasonlóan – kedvenc buszgyártója, akkor azt sokkal hatékonyabban is piachoz tudja juttatni, mint az öt és fél éves fővárosi Fidesz-uralom emblematikus beruházása, a metrórekonstrukció kockáztatásával.
A megyei jogú városok legtöbbjében – Debrecent, Miskolcot, Pécset és Kaposvárt kivéve – az állami Volán vállalatok végzik a helyi buszos szolgáltatást. Ezeknek a városoknak gyakorlatilag mindegyikében ugyancsak nagy szükség lenne a fővárosiakhoz hasonló új buszokra. Ezt, az egy budapestinél összességében sokkal nagyobb üzletet minden látványos perpatvar nélkül is a kedvenc szállítójának ítélhetné a kormány, hiszen a Volánok egytől egyig a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő portfóliójába tartoznak. Ha tehát ennek ellenére vállalja a botrányt, annak más oka is lehet.
Messzire vezető kérdés, miért próbálják valakik a magyar gyártó győzelmét azzal összekötni, hogy egyáltalán ne is vehessen buszokat a BKV, hanem szolgáltatást kelljen vásárolnia a fővárosnak. Akár a metrórekonstrukció kínos késését is vállalva. A hazai gyártó gyámolítása és a szolgáltatásvásárlás ugyanis semmilyen módon nem függ össze: a BKV is vehetne magyar buszt, és a külső szolgáltató is külföldit. Ha a szolgáltatásvásárlást a magyar ipar jól „kommunikálható” támogatásaként próbálják eladni, arra nemigen kínálkozik más magyarázat, mint hogy az üzletet egy (vagy több) kivételezett vállalkozónak szánják. Hogy valóban így van-e, az persze legfeljebb utólag derül majd ki: akkor, amikor valaki tényleg megkaparintja a budapesti metrópótlóbizniszt. Vagy esetleg akkor se – ugyanúgy, ahogyan az Evopro tulajdonosi hátteréről is csak feltételezések állnak rendelkezésre.
Mintha a legatyásított főváros dolga lenne
A kormányzati eltökéltséget mindenesetre nem csak az időhúzás, majd az uniós hitelfelvétel lehetőségének korlátozása mutatja. A múlt héten a kormányszóvivő diszkréten elárulta a távirati irodának, hogy a kabinet elhatározta egy „nemzeti autóbuszgyártási stratégia” kidolgozását, és úgymond azt „kérte”, hogy „a főváros vegye figyelembe ezt a nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő fontosságú szándékot”.
Mintha valóban a legatyásított főváros dolga lenne a kormányzat bármely iparpolitikai ötletének a támogatása, azon az áron is, hogy ez hátrányos számára.
A négy évvel ezelőtt meghirdetett, azóta hivatalosan is holtnak nyilvánított előző kormányzati buszstratégiának az volt a leglátványosabb eredménye, hogy miután a fejlesztési tárca a Volánbusznak ítélte a fővárosi agglomerációba kijáró kék buszok közlekedtetését, a vállalat 61 darab, egyetlen győri alkatrészt sem tartalmazó Volvo csuklóst vásárolt. Hogy mi ebben a nemzeti? Az, hogy a két éve forgalomba állított – és éppen Lengyelországban készült – Volvók beszerzését a nemzeti buszgyártónak kikiáltott győri futóműgyártó intézte, amely ennek emlékére a „delivered by Rába” (a Rába szállította) feliratot biggyesztette a járművek fenekére.
A most bejelentett új nemzeti stratégiára ugyanígy a hatalmi rögtönzés árnyéka vetül. Pedig ha nem a kormány–Budapest huzakodás egyik meneteként bukkant volna fel az ötlet, akár még bízni is lehetne a stratégiaalkotók hozzáértésében. E mellett szól, hogy a feladatot a Varga-féle tárca gazdaságfejlesztésért felelős államtitkárára, Lepsényi Istvánra szignálták, aki az esztergomi Suzuki, majd a kecskeméti Knorr-Bremse egykori első embereként kétségbevonhatatlanul ért a járműiparhoz – más kérdés, hogy ezt a szakértelmét kormányzati kinevezése előtt a Mabi-Bus felügyelőbizottságának tagjaként is kamatoztatta.
Államtitkársága mindenesetre, korrekt módon, máris felvette a kapcsolatot a győri Kravtexszel is, a másik hazai buszgyártóval. Ha egészen pontosak akarunk lenni: pillanatnyilag az egyetlen igazi hazai gyártóval, amelynek könnyű, ezért alacsony fogyasztású Credo buszaiból több mint ezer szolgál a Volánoknál. És amelynek gyárudvarán, a Volán-beszerzések szigorú korlátozása miatt, legalább másfél száz kész autóbusz sorakozik.
Közben, a budapesti metrópótlás bő negyedévig tartó hatékony hátráltatása után, a kormányzat is „felfedezte” az egyre öregebb buszflottával szolgáltató Volán vállalatokat. Éppen ideje volt – ennél csak az lett volna jobb, ha nem avatkozik bele újra meg újra önkényesen és ötletszerűen a dolgokba. Ha nem tiltja, majd nehezíti éveken át a termelőeszközeik megújítását, hogy aztán az utolsó pillanatban, egyik napról a másikra akkora beszerzések kényszerével találják szembe magukat, amelyek kielégítésére a Lázár múlt csütörtöki bejelentése szerint „a nemzeti ipar zászlóshajójává” fejlesztendő hazai buszgyártás egyelőre nem képes.
És persze az is kérdés, hogy érdemes-e beruházniuk az iparág szereplőinek egy olyan kormány úgynevezett stratégiájára alapozva, amely egyik pillanatban ezt mondja, másik pillanatban az ellenkezőjét. Már persze ha, például a jegybankelnök rokonaként, nem ápolnak kivételesen szoros kapcsolatot a döntéshozókkal.
A köztársasági elnök tavaly decemberben költözött be a Karády-villaként ismert budapesti ingatlanba, az állami tulajdonban lévő épület felújítására és berendezésére 300 millió forintot biztosított a kormány – értesült a HVG.
A kormánybarát nagy hírportálok nézettsége a közpénzből fizetett Facebook-hirdetések és a mind gyakoribb vezetőcserék, tulajdonosváltások ellenére is esik.