Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Matolcsy család kétezres évekbeli cégügyeiről ír a legújabb számában a Magyar Narancs, amely szerint akár bűncselekmény gyanúja is felvetődhet.
Részben Matolcsy György feleségének a nevén szereplő cég ügyeit boncolgatja a Magyar Narancs. A lap azt vezeti le cégbírósági és egyéb dokumentumok alapján, hogy a jelek szerint valójában a jegybankelnök, korábbi gazdasági miniszter érdekkörébe tartozó cégről van szó, ami arra utalhat, hogy a felesége tulajdonképpen strómanja lehetett Matolcsynak.
Mint kifejtik, 2000-ben – vagyis Matolcsy első minisztersége idején – hivatalosan felesége, Matolcsy Gyöngyi szerzett 75 százalékos tulajdonrészt a 1999 végéig Matolcsy által vezetett Növekedéskutató Intézet Kft.-ben, ám egy 2004-es házassági vagyonmegosztási szerződésből az derül ki: a cég ténylegesen férje tulajdonát és különvagyonát képezi. A lap szerint az eset nyomán akár a bűncselekmény gyanúja is felvetődhet Matolcsyékkal szemben. A Magyar Narancs e mellett több, korábban a Növekedéskutatóhoz hasonlóan a Tulajdon Alapítvány tulajdonában levő ingatlan átpasszolásáról is ír. Az ingatlanokat minden esetben az állami tulajdonú Tulajdon Alapítvány vásárolta meg, majd néhány év elteltével Matolcsy családtagjainak, vagy azok cégeinek adta tovább - állítja Matolcsy cégügyeiről szóló cikksorozata első részében a hetilap. A Magyar Narancs azt írja, az ügyben megkeresték a jegybankelnököt is, ám választ nem kaptak.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.