OLAF-vizsgálat: az alagút eleje

A 4-es metróról készült uniós jelentés kormányzati kimazsolázása is jelzi, hogy megkezdődött a 2018-as választási kampány.

  • HVG HVG
OLAF-vizsgálat: az alagút eleje

A politikai haszonszerzés lehetett a fő célja a kormánynak azzal, hogy a múlt héten csepegtetni kezdte az Európai Csalás Ellenes Hivatal (OLAF) négyes metróval kapcsolatos vizsgálatának eredményeit. Annál is inkább, mivel ha az Európai Bizottság úgy dönt, hogy súlyos büntetést szab ki, azt a kabinet alighanem vitatni fogja. Ha másként tenne, saját magával is ellentétbe kerülne.

A magyar kormánynak nem is feltétlenül jönne rosszul, ha az ügy az Európai Bíróságig jutna el. Már csak azért is, mert a visszaélések bizonyítása akkor nem a magyar hatóságokra hárulna. Jól mutatja a nehézségeket, hogy eddig sem a rendőrség, sem a Nemzeti Nyomozó Iroda nem tudott összekalapálni egy vádiratot a metró beruházással kapcsolatban, holott az első feljelentést már 2010-ben a választási kampány kellős közepén megtette az Állami Számvevőszék.

A nyomozásnak új lendületet adhat az OLAF vizsgálata, a kérdés az lesz, milyen neveket dobnak még be az ügybe az Alstom után.

Részletek a HVG csütörtökön megjelenő számában.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.