OLAF-vizsgálat: az alagút eleje

A 4-es metróról készült uniós jelentés kormányzati kimazsolázása is jelzi, hogy megkezdődött a 2018-as választási kampány.

  • HVG HVG
OLAF-vizsgálat: az alagút eleje

A politikai haszonszerzés lehetett a fő célja a kormánynak azzal, hogy a múlt héten csepegtetni kezdte az Európai Csalás Ellenes Hivatal (OLAF) négyes metróval kapcsolatos vizsgálatának eredményeit. Annál is inkább, mivel ha az Európai Bizottság úgy dönt, hogy súlyos büntetést szab ki, azt a kabinet alighanem vitatni fogja. Ha másként tenne, saját magával is ellentétbe kerülne.

A magyar kormánynak nem is feltétlenül jönne rosszul, ha az ügy az Európai Bíróságig jutna el. Már csak azért is, mert a visszaélések bizonyítása akkor nem a magyar hatóságokra hárulna. Jól mutatja a nehézségeket, hogy eddig sem a rendőrség, sem a Nemzeti Nyomozó Iroda nem tudott összekalapálni egy vádiratot a metró beruházással kapcsolatban, holott az első feljelentést már 2010-ben a választási kampány kellős közepén megtette az Állami Számvevőszék.

A nyomozásnak új lendületet adhat az OLAF vizsgálata, a kérdés az lesz, milyen neveket dobnak még be az ügybe az Alstom után.

Részletek a HVG csütörtökön megjelenő számában.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.