Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Révész Máriusz kisvasútügyi kormánybiztos egy szakmai rendezvényen megjelölte azt az öt kisvasutat, amelynek felújítására pénzt adhatnak majd a közeljövőben – derül ki a Magyar Időkből. A hírek szerint tízmilliárd forint a keret, és az öt vasútvonal között nincs ott a felcsúti, amelyet szeretnének továbbépíteni Bicske felé.
Révész Máriusz kormánybiztos egy budapesti szakmai rendezvényen jelentette be, hogy a tavaly decemberben megszavazott tízmilliárdos keretből mely kisvasutak felújítására juthat pénz. Eredetileg 5,5 milliárdot akarta erre a célra fordítani, végül megduplázták az összeget – olvasható a lapban.
A pénzből elsősorban a miskolci LÁEV (Lillafüredi Állami Erdei Vasút), a gyöngyösi Mátravasút, a Királyréti Erdei Vasút, a Kemencei Erdei Múzeumvasút és a debreceni Zsuzsi Erdei Vasút korszerűsítését szorgalmazzák.
A LÁEV-nek két vonala van: a fővonal Miskolctól Garadnáig 14 kilométer, a parasznyai szárnyvonal 16 kilométer hosszú. A Lillafüred–Garadna-vonalon a vonatok mindennap közlekednek, munkaszüneti napokon sűrűbb a menetrend.
Kismarosról a Szokolya határában lévő Királyrétig áprilistól októberig naponta közlekedik a királyréti kirándulóvasút. A 600 milliméter nyomközű vasútvonalat később bővítették a Kismaros–Duna-part-, Kismaros–Nógrádverőce- és a Királyrét–Bujdázó-szárnyvonalakkal.
A Gyöngyös és Mátrafüred között húzódó sínpályán márciusban és áprilisban hétvégenként, húsvéttól november elejéig naponta, míg a Lajosházán át a Szalajkaházhoz vezető vonalon márciustól novemberig hétvégéken, illetve június közepétől augusztus végéig hét közben is járnak a szerelvények. A lajosházi vonal egy újabb szakaszának visszaépítését befejezték, 2012 szeptembere óta már a Szalajka-házig járnak a szerelvények. A Mátravasúton menetrend szerinti vonatok is közlekednek, párnás, vagyis I. osztályú kocsival, ami a hazai kisvasutakon igazi különlegesség.
A Kemencei Erdei Múzeumvasút a Börzsöny északi részén található, Magyarország egyetlen, kizárólag önkéntes munkával működtetett kisvasútja.
A Zsuzsi Erdei Vasút Magyarország legrégebbi, ma is üzemelő kisvasútja: a Debrecenből induló vasút 16 kilométeren keresztül halad az erdős, pusztás tájakon.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.