szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A cégek már kevesebb pénzt tudnak termelni, mint korábban.

Négy év óta először visszaesett a H&M negyedéves forgalma, miközben legfőbb riválisa, a Zarát is magába foglaló spanyol Inditex nyolc éve a legalacsonyabb profitrátáról számolt be szerdán.

A Bloomberg szerint mindez annak a jele, hogy ezeknek az úgynevezett „fast fashion” kategóriába tartozó boltok tipikus vásárlói ma már inkább szórakozásra költik a pénzüket, ruháikat és kiegészítőiket pedig inkább online üzletekben szerzik be. Az sem segíti az eddig irtózatos profitot termelő cégeket, hogy miközben egyre nyomottabb áron tudják eladni termékeiket, azoknak az előállítása egyre többe kerül az emelkedő ázsiai bérek miatt.

És ha ez nem lenne elég, a rossz adatok a részvények árát is lejjebb nyomják. A H&M esetében például az a hír, hogy februárban 1 százalékkal visszaesett a bevétel az egy évvel korábbihoz képest (amikor ráadásul szökőév volt), 5,1 százalékos árfolyamesést idézett elő. De amiatt is ütötték a tőzsdén a céget, hogy a vártnál alacsonyabb, svéd koronában számolva csak háromszázalékos volt a bevételnövekedés.

Az Inditex papírja is kevesebbet érnek, mint korábban: 2,7 százalékkal esett vissza az árfolyam, miután kiderült, hogy a jövedelmezőség a várt 0,5 százaléknál nagyobb mértékben, 57,8 százalékról 57 százalékra csökkent.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!