Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A kétmilliárd forintos keretből 50 milliót sem fizettek ki.
A Nemzetgazdasági Minisztérium közzétette azoknak a magánszemélyeknek és cégeknek a listáját, akik/amelyek 2016-ban megkapták az új elektromos autó vételéhez nyújtott 1,5 millió forintos támogatást. (A lista itt található, a linkre kattintva elvileg azonnal letöltődik egy több ezer soros excel).
A listából az látszik, hogy tavaly csak 33-an részesültek a kedvezményben, és összesen mindössze 48 autót vettek.
Ez a szám még akkor is nagyon kevés, ha figyelembe vesszük, hogy a támogatási program csak október végén, november elején indult.
Az első hírek ugyanis arról szóltak, hogy csak tavaly novemberben 115 igénylést adtak le a vevők, ami csaknem akkora mennyiség, mint a korábbi 12 hónapban eladott összes e-autó száma. A kifizetések jelentős része tehát az adatok alapján átcsúszhatott 2017-re.
A kormány tavaly azt kommunikálta, hogy 2016-ban 2 milliárd forintot, 2017-ben pedig 3 milliárd forintot szán a programra. Az NGM lista alapján azonban a tavalyi 2 milliárdból összesen 49,5 millió forintot fizettek ki.
Az NGM egyébként az állami szervezetek általános gyakorlatához képest példásan precízen hozta nyilvánosságra az e-autósok adatait, a listából a széles közvélemény most azonnal névvel és címmel megtudhatja, hogy kik vettek ilyen járművet az elmúlt hónapokban.Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.