Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
A növekvő árbevétel és alkalmazotti létszám ellenére 2013 óta megállíthatatlannak tűnik az autójavítással foglalkozó vállalkozások számának csökkenése.
Négy éve még 10 ezer fölött volt azon vállalkozások száma, melyek fő tevékenységként gépjármű szervizeléssel foglalkoztak. 2016-ra a számuk 9434-re apadt, pedig az árbevétel és az alkalmazotti létszám emelkedése azt mutatja, hogy a szektor a válság után ismét emelkedő pályára került.
A piac tisztulását és a piaci szereplők erősödését jelzi a szektor szereplőinek kockázati vizsgálata. Ennek alapján 2013-ban a két első kategóriába a vizsgált cégek 24, a közepesen kockázatos „C” kategóriába 12,8, míg a legkockázatosabb „D” kategóriába 47,2 százaléka tartozott. 2016-ra ez az arány kedvezően változott: az „A” és a „B” kockázati besorolást a vállalkozások 46,9 százalék ért el, ami a 2013-as eredménynek majdnem a duplája. A „C” kockázati besorolású cégek aránya 32,3 százalékra emelkedett, míg a legkockázatosabb besorolás aránya 20,7 százalékra mérséklődött, tehát több mint a felére esett vissza.
A piac szereplői a szektor további tisztulásában érdekeltek, elsősorban a feketén működő „sufni szervizek” felszámolásában. Ez kedvezően hatna árbevételükre, de ezt szolgálja az is, hogy 2017. január elsejétől az autószervizeket is online pénztárgépek használatára kötelezte a törvény. A kedvező statisztikák ellenére a munkaerőhiány a járműszerelésben is megjelent.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.
Közel 36 millió eurót, azaz mintegy 14 milliárd forintot kér a felszámoló a Dunaferr padlót fogott hengerművének életképes részeiért.
Az viszont még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A magyar miniszterelnök hatalma veszélyben van, de nem úgy, ahogyan azt várnánk.