Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Súlyos tízmilliárdokba kerül a kísérlet a hazai vagongyártás feltámasztására. Az új személykocsik máris drágultak, kétséges, hogy versenyképesnek bizonyulnak.
Megszületett a kormányhatározat a vasúti vagongyártás helyreállításáról. Ez ugyan Ganz Ábrahám dicsőségét idézi, ám a jelenlegi eredményeknél mindössze az a két, IC+ fantázianevű személyvagon árválkodik, amelyeket 2014-re, négy év alatt rakott össze a MÁV szolnoki járműjavítója. Ahol korábban soha nem építettek új járművet.
A két presztízsvagon annyiban magyar, hogy gyártásukban az összköltség felét meghaladta a magyar rész. A hazai gyártás viszont egyetlen év alatt annyit drágult, hogy az árelőny nagy része máris odalett. Azt persze nem könnyű megmondani, hogy a határozatban szereplő, vagononként 378 millió forintos ár sok vagy kevés. Az biztos, hogy az IC+ ára ehhez képest még méltányosnak tűnt.
A nemzeti vagongyártásról a HVG csütörtökön megjelenő számában olvashat.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.