szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nőtt a hagyományos kivitelű számítógépek értékesítése Kelet-Közép-Európában

A kelet-közép-európai régióban az első negyedévben 4,5 százalékkal nőtt a hagyományos kivitelű (asztali, munkaállomás és notebook) személyi számítógépek értékesítése. Ez elsősorban a notebookoknak köszönhető, amelyekből 11,7 százalékkal több kelt el. Mind a lakossági, mind a vállalati eladások bővültek, de az utóbbiak nagyobb mértékben. Az asztali számítógépek piaca viszont 7,7 százalékkal zsugorodott a régióban - derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat elemzéséből.

Összességében a tradicionális pc-k piaca a konszolidáció jeleit mutatja, a legnagyobb öt gyártó részaránya növekedett az értékesítésekben az összes többi kárára. Az első negyedévben az öt legnagyobb az értékesítések 77,4 százalékát adta.

A piacvezető a HP, amely az első negyedévben 4,478 millió hagyományos személyi számítógépet adott el, 4,4 százalékkal többet, mint 2016 első negyedévében, piaci részesedése pedig 25,7 százalékra nőtt 25,0 százalékról. A Lenovo az egy évvel korábbinál 1,4 százalékkal több, 3,587 millió készüléket adott el, piaci részesedése 20,6 százalékos. A Dell 2,086 millió gépet adott el, ez 9,8 százalékos növekedés; piaci részesedése 12,0 százalékos. Eladásait az Acer Group növelte a legnagyobb mértékben, 35,1 százalékkal, és 1,699 millió készülékkel 9,8 százalékos piaci részesedésre tett szert az egy évvel korábbi 7,3 százalék után. A legnagyobb öt közül csak az ASUS eladásai csökkentek, 5,6 százalékkal 1,617 millióra, ami 9,3 százalékos piaci részesedésnek felelt meg.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!