Korai még temetni a PC-t

Nőtt a hagyományos kivitelű számítógépek értékesítése Kelet-Közép-Európában

  • MTI MTI
Korai még temetni a PC-t

A kelet-közép-európai régióban az első negyedévben 4,5 százalékkal nőtt a hagyományos kivitelű (asztali, munkaállomás és notebook) személyi számítógépek értékesítése. Ez elsősorban a notebookoknak köszönhető, amelyekből 11,7 százalékkal több kelt el. Mind a lakossági, mind a vállalati eladások bővültek, de az utóbbiak nagyobb mértékben. Az asztali számítógépek piaca viszont 7,7 százalékkal zsugorodott a régióban - derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat elemzéséből.

Összességében a tradicionális pc-k piaca a konszolidáció jeleit mutatja, a legnagyobb öt gyártó részaránya növekedett az értékesítésekben az összes többi kárára. Az első negyedévben az öt legnagyobb az értékesítések 77,4 százalékát adta.

A piacvezető a HP, amely az első negyedévben 4,478 millió hagyományos személyi számítógépet adott el, 4,4 százalékkal többet, mint 2016 első negyedévében, piaci részesedése pedig 25,7 százalékra nőtt 25,0 százalékról. A Lenovo az egy évvel korábbinál 1,4 százalékkal több, 3,587 millió készüléket adott el, piaci részesedése 20,6 százalékos. A Dell 2,086 millió gépet adott el, ez 9,8 százalékos növekedés; piaci részesedése 12,0 százalékos. Eladásait az Acer Group növelte a legnagyobb mértékben, 35,1 százalékkal, és 1,699 millió készülékkel 9,8 százalékos piaci részesedésre tett szert az egy évvel korábbi 7,3 százalék után. A legnagyobb öt közül csak az ASUS eladásai csökkentek, 5,6 százalékkal 1,617 millióra, ami 9,3 százalékos piaci részesedésnek felelt meg.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.