szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A céges autóhasználat hatékonyságát, biztonságát hardveres és szoftveres technológiákkal segítő Konetik új finanszírozási kört zárt, amellyel a németországi és a közép-kelet európai piacszerzést és a megosztott, elektromos céges autóhasználatot támogató technológiák fejlesztését tűzte ki célul. A céghez az Ustream-ből világsztárt csináló startupper is csatlakozott.

A hagyományos flottakezelő rendszerek nagy része telepítést igénylő külső hardvereszközökkel, vagyis többnyire a motortérbe helyezett mérőmegoldásokkal működik. A Konetik Plug a sofőr, vagy a flottamenedzser által is könnyen installálható, beépített sztenderd diagnosztikai port alapú megoldás. Az eszközhöz tartozik egy online webes felület is, amelyen megjelennek a gyűjtött adatok. A Konetik terméke egy intelligens flottakezelő rendszer, amelyet úgy alakítottak ki, hogy egy-két autótól akár száz autóig egyaránt könnyen használható legyen, megcélozva elsősorban a kis és középvállalkozások szegmensét.

A rendszer segítségével leginkább a működési költségek és a munkavállalók adminisztratív terhei csökkenthetők, de a biztonság növekedésével a káresetek és az azokból fakadó kiesések száma is csökken. Emellett az autók karbantartása is ütemezhető lesz, csökkentve a munkából kieső idősávok mértékét.

Nagyágyúk is beszállnak

A vállalkozás mögött olyan elismert szakemberek állnak befektetőként, mint Ferencz András, a Mobileye Inc. amerikai CTO-ja amelyet ez evben vásárolt meg az Intel, John Cillag, befektető, a Remex (USA) alapítója, a céget a NS&C (Unilever subsidiary) vásárolta fel, vagy Fehér Gyula, az IBM által felvásárolt, eddigi egyik legnagyobb hazai startup sikertörténet Ustream alapítója, technológiai vezetője.

A Konetik rendszerének segítségével a flottamenedzserek, cégvezetők pontos képet kaphatnak az autóik műszaki állapotáról, lokációjáról, vagy az autóhasználat mintázatairól, ami vezetési stílus fejlesztő funkciókkal tovább optimalizálható.

A flotta működési költségeinek 66 százalékát az üzemanyag, szervizelés, a biztosítás és a flottakezeléssel töltött munkaidő teszi ki. A Konetik segítségével ezen tényezők költsége jelentősen csökkenthető. A Konetik segítségével az eddigi mérések alapján akár 20-25 százalékos üzemanyagmegtakarítás érhető el, az autó kopó-forgó alkatrészeinek kímélésével pedig jelentősen csökkenthető a szervizelés költsége. Az adatgyűjtő technológiák használatával a biztonság is jelentősen javítható, akár 20 százalékal csökkenthető a balesetek száma.

A Konetik víziója jóval túlmutat a hagyományos lokáció és flottakövetésen. A vállalkozás megosztott, elektromos autóflották igényeinek kiszolgálására fókuszál a jövőben. A cég jövőbeli terveiről Szabó Balázs, a Konetik ügyvezető igazgatója a következőket árulta el: “Nagyon örülünk, hogy folytathatjuk az eredményes munkát az angyalbefektetőinkkel és hogy sikerült Fehér Gyulával erősítenünk a Konetik befektetők csapatát. Gyula a Ustream felépítésével az egyik leghitelesebb szereplője a magyar startup vállalkozói közösségnek és tapasztalatával és az e-autózás iránti szenvedélyével együtt formálhatjuk a cég vízióját. A jelenlegi termék stabil alapot jelent a jövőbeli fejlesztéseinknek, amelyek a mobilitást formálódó megatrendekre, mint például az emisszió mentes autózás és a megosztás alapú gazdaság, épít. A Konetik célja az angyal befeketési körrel ennek a víziónak a megvalósítása, amely főbb lépéseiről több bejelentésünk is lesz a következő időszakban elismert európai iparági szereplőkkel.”

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
16 órát kellett várni Záhonynál

16 órát kellett várni Záhonynál

Spanyolország biztonságos turisztikai folyosó megnyitásán dolgozik

Spanyolország biztonságos turisztikai folyosó megnyitásán dolgozik

"Ne dőlj hátra, ne legyél csendben" - erős reklámmal reagál a Nike a rasszizmusra

"Ne dőlj hátra, ne legyél csendben" - erős reklámmal reagál a Nike a rasszizmusra