Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A céges autóhasználat hatékonyságát, biztonságát hardveres és szoftveres technológiákkal segítő Konetik új finanszírozási kört zárt, amellyel a németországi és a közép-kelet európai piacszerzést és a megosztott, elektromos céges autóhasználatot támogató technológiák fejlesztését tűzte ki célul. A céghez az Ustream-ből világsztárt csináló startupper is csatlakozott.
A hagyományos flottakezelő rendszerek nagy része telepítést igénylő külső hardvereszközökkel, vagyis többnyire a motortérbe helyezett mérőmegoldásokkal működik. A Konetik Plug a sofőr, vagy a flottamenedzser által is könnyen installálható, beépített sztenderd diagnosztikai port alapú megoldás. Az eszközhöz tartozik egy online webes felület is, amelyen megjelennek a gyűjtött adatok. A Konetik terméke egy intelligens flottakezelő rendszer, amelyet úgy alakítottak ki, hogy egy-két autótól akár száz autóig egyaránt könnyen használható legyen, megcélozva elsősorban a kis és középvállalkozások szegmensét.
A rendszer segítségével leginkább a működési költségek és a munkavállalók adminisztratív terhei csökkenthetők, de a biztonság növekedésével a káresetek és az azokból fakadó kiesések száma is csökken. Emellett az autók karbantartása is ütemezhető lesz, csökkentve a munkából kieső idősávok mértékét.
Nagyágyúk is beszállnak |
A vállalkozás mögött olyan elismert szakemberek állnak befektetőként, mint Ferencz András, a Mobileye Inc. amerikai CTO-ja amelyet ez evben vásárolt meg az Intel, John Cillag, befektető, a Remex (USA) alapítója, a céget a NS&C (Unilever subsidiary) vásárolta fel, vagy Fehér Gyula, az IBM által felvásárolt, eddigi egyik legnagyobb hazai startup sikertörténet Ustream alapítója, technológiai vezetője. |
A Konetik rendszerének segítségével a flottamenedzserek, cégvezetők pontos képet kaphatnak az autóik műszaki állapotáról, lokációjáról, vagy az autóhasználat mintázatairól, ami vezetési stílus fejlesztő funkciókkal tovább optimalizálható.
A flotta működési költségeinek 66 százalékát az üzemanyag, szervizelés, a biztosítás és a flottakezeléssel töltött munkaidő teszi ki. A Konetik segítségével ezen tényezők költsége jelentősen csökkenthető. A Konetik segítségével az eddigi mérések alapján akár 20-25 százalékos üzemanyagmegtakarítás érhető el, az autó kopó-forgó alkatrészeinek kímélésével pedig jelentősen csökkenthető a szervizelés költsége. Az adatgyűjtő technológiák használatával a biztonság is jelentősen javítható, akár 20 százalékal csökkenthető a balesetek száma.
A Konetik víziója jóval túlmutat a hagyományos lokáció és flottakövetésen. A vállalkozás megosztott, elektromos autóflották igényeinek kiszolgálására fókuszál a jövőben. A cég jövőbeli terveiről Szabó Balázs, a Konetik ügyvezető igazgatója a következőket árulta el: “Nagyon örülünk, hogy folytathatjuk az eredményes munkát az angyalbefektetőinkkel és hogy sikerült Fehér Gyulával erősítenünk a Konetik befektetők csapatát. Gyula a Ustream felépítésével az egyik leghitelesebb szereplője a magyar startup vállalkozói közösségnek és tapasztalatával és az e-autózás iránti szenvedélyével együtt formálhatjuk a cég vízióját. A jelenlegi termék stabil alapot jelent a jövőbeli fejlesztéseinknek, amelyek a mobilitást formálódó megatrendekre, mint például az emisszió mentes autózás és a megosztás alapú gazdaság, épít. A Konetik célja az angyal befeketési körrel ennek a víziónak a megvalósítása, amely főbb lépéseiről több bejelentésünk is lesz a következő időszakban elismert európai iparági szereplőkkel.”
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
Nem maradt hatástalan a kormány homofób retorikája: nőtt az erőszakos bűncselekmények száma, és magas az LMBTQ-emberek egyenjogúságát elutasítók aránya. A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ről, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában.