szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Kósa Lajos beváltotta múlt heti ígéretét: az előző verzióhoz képest alacsonyabb kulcsra tett javaslatot.

Kilenc helyett 7,5 százalékos kulcsra tesz javaslatot Kósa Lajos a reklámadó negyedik módosításának módosításával. A Fidesz frakcióvezetőjének a Parlament honlapján most megjelent javaslata csak annyit tartalmaz, hogy az adó mértéke 2017. május 31-ig 0 százalék, június 1-jétől pedig 7,5 százalékos legyen. A reklámadó általános kulcsa most 5,3 százalék, az emelést pedig múlt heti nyilatkozatában adócsökkentésként igyekezett eladni a politikus.

A reklámadóról szóló törvényt 2014-ben fogadta el az Országgyűlés, az akkor súlyosan diszkriminatív intézkedés félmilliárd forintos reklámbevétel alatt nem várt el adót, a legmagasabb – gyakorlatilag csak az RTL Klubot érintő – kulcsa viszont 30 százalékos volt. Később ezt 50 százalékra emelték, miközben a 2013-ban nem nyereséges médiaszolgáltatóktól bevételüktől függetlenül nem vártak el adófizetést. Nem volt nehéz rájönni, hogy ez az RTL konkurensének, a TV2-nek kedvezett.

A furcsaságot szemet szúrtak az Európai Bizottságnak is, amely betiltotta az adó beszedését, sőt, az ezt követő, egységesen 5,3 százalékos kulcsot sem tartotta megfelelőnek, mivel 100 millió forintos bevétel alatt még mindig nem várt el fizetést, és a módosított verzióban is megmaradt a TV2-t segítő passzus. (Ez a mostani javaslatból már kikerül.)

A jelenlegi adófizetés kicsit leegyszerűsítve azt a célt szolgálja, hogy szabályos módon szedjék be azt az összeget, amelyet aztán visszafizetnek az adózóknak, mivel korábban szabálytalanul vonták el tőlük. Kósa Lajos szerint ez nagyjából négy évet vehet igénybe.

A reklámadó újabb módosítása miatt a Magyar Reklámszövetség társszervezeteivel tiltakozott, emlékeztetve arra: a közterhet mindig is károsnak ítélték a szakma számára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!