A diákok munkáltatói is nagyon szeretnék dolgoztatni a nyugdíjasokat

Az iskolaszövetkezeteket tömörítő szövetség felmérése szerint a diákokat foglalkoztató munkaadóknak nyugdíjasokra is szükségük lenne.

  • MTI / hvg.hu MTI / hvg.hu
A diákok munkáltatói is nagyon szeretnék dolgoztatni a nyugdíjasokat

Minden ágazatban szükség lenne a nyugdíjas munkaerőre - derül ki abból a piaci felmérésből, amelyet a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetsége (DiákÉSZ) készített megbízói, tehát a diákmunkásokra igényt tartó munkaadók körében. A felmérést a DiákÉSZ elnöke ismertette az M1-en.

Fiak István elmondta, a felmérésben megkérdezett öregségi nyugdíjasok mintegy 40 százaléka vissza is jönne dolgozni rugalmas feltételek mellett.

A DiákÉSZ elnöke úgy vélte, a szövetkezeti törvényt módosító javaslat eredményeként olyan közérdekű nyugdíjas szövetkezetek jöhetnének létre, amelyek az iskolaszövetkezetek mintájára épülnének, tehát a nyugdíjasok kiegészítő tevékenységként rugalmas munkaidőben dolgozhatnának. A nyugdíjasnak ugyanakkor nem lenne munkavállalási kötelezettsége, és a szövetkezetnél sincsen foglalkoztatottsági kötelezettség.

A javaslat szerint a nyugdíjasok munkája után - hasonlóan a diákmunkához - a járulékokat már nem kell megfizetni, ezzel a piaci szereplők számára kedvezőbb árú szolgáltatást tudnak nyújtani a nyugdíjas szövetkezetek - emelte ki az elnök.

Az 1983 óta működő iskolaszövetkezetekben mára 130 ezer diák évi 25 millió munkaórát dolgozik, évi 25 milliárd forint munkajövedelemért.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.