Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Napjainkban nem ritkák a különös szakmai váltások.
Szupermenedzserek, jól kereső brókerek hagyják ott eredeti állásukat, hogy péknek, szakácsnak vagy fodrásznak álljanak. Persze ezekhez a váltásokhoz megvan az előző karrierből fölhalmozott jövedelem. Az ilyen jellegű pályamódosításra talán a legklasszikusabb példa Aurore Krause története.
Hosszú időt, 34 évet húzott le az amerikai San Antonioban műküdő Broadway National Bank apparátusában és végül az elnökhelyettesi posztig jutott. De a banki karrier kiégette, nem is kicsit. 1995-ben azonban történt vele valami, ami megváltoztatta az életét.
A munkáltatója társadalmi felelősségvállalási programjának egyik rendezvényén jelmezt kellett öltenie. A Sesame Street sorozatból ismert Big Bird figuráját választotta. A jelmezes szereplés annyira megtetszett neki, hogy egyre többször vállalt hasonló fellépéseket. A sorozatos jelmezkölcsönzés azonban neki is drága volt, ezért kitalálta saját bohócfiguráját, Bebop-ot-írja a párizsi Le Figaro.
Bohócruhába öltözve nevettetett meg súlyos betegeket, köztük gyerekeket. Ingyen. A Wall Street Journal korábbi cikke szerint meghatározó élménye volt, amikor egy rákban szenvedő ötéves kislányhoz toppant be a kórterembe. A kis beteg legyengült immunrendszere miatt soha nem járhatott társaságba. Amikor meglátta a bohócot, felkiáltott: „Nézd, Anya, partizunk”!
Az idő múlásával Aurore egyre inkább ezzel a tevékenységgel azonosult, a banki teendőit csak rutinból végezte. 2009-ben aztán kilépett, hogy életét a bohóckodásnak szentelje. Munkatársai révén került kapcsolatba a Világ Bohócainak Szövetségével (World Clown Association). Előéletének köszönhetően egy ideig a szervezet elnöke, majd oktatásért felelős igazgatója lett.
Az ingyenes fellépésekhez szükséges pénzt tanításból gyűjti össze. Ami nem kevés. A jelmezhez csak a cipő kerül 3-500 dollárba. De Aurore Karause szerint a mosoly és a szeretet, amit a beteg gyerekektől kap, mindennél többet ér.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.