szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Több mint 100 millió forintot visszakaphatnak a fogyasztók a Tesco vásárlókártya éves kártyadíjából – közölte kedden a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A visszafizetésre egy versenyfelügyeleti eljárásban maga a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Budapest Bank Zrt. tett javaslatot – közölte a GVH.

A versenyhivatal azt vizsgálta, hogy a két cég 2012. április 1-jétől egyértelmű, megfelelő tájékoztatásokat tett-e közzé, amikor azt ígérték, hogy a hitelkártya éves kártyadíja nulla forint.

A társaságok nem ismerték el a jogsértést, de együttműködésük jeleként komplex, több elemből álló, jelentős mértékű kompenzációs vállalásokat is tartalmazó nyilatkozatot nyújtottak be, mellyel a GVH szerint orvosolhatók a fogyasztóvédelmi-versenyfelügyeleti aggályok.

Azt is vállalták, hogy visszatérítik a levont díjak egy részét több tízezer korábbi és jelenlegi ügyfelüknek.

A visszatérítéseket a Tesco vásárlókártyán írják jóvá, illetve azok a fogyasztók, akik megszüntették a kártyájukat Tesco Clubcard pont, bankszámlás jóváírás vagy utalvány formájában kapják vissza a kompenzációt.  

A Tesco Vásárlókártya éves díjával kapcsolatos tájékoztatást úgy módosítják, hogy a hitelkártya éves kártyadíja 5100 forint vagy nulla forint. Az éves kártyadíj akkor nulla forint, amennyiben a hitelkeret kihasználtsága eléri a 70 százalékot a vizsgálat időpontjában.

Az ügyben nem állapítottak meg jogsértést, és bírságot sem szabtak ki. A vállalás tartalma megfelelő válaszlépésnek minősült a feltárt hiányosságokra és kérdésekre, és megfelelően részletes is volt – közölte a GVH.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!