szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Kuna Tibor megkezdte a tárgyalásokat az ajánlattevővel, bár egyidejűleg a szerb piacra is készül két cégével, a Trinityvel, valamint a Young and Partnersszel.

A kommunikációs szakember a Trend FM-nek adott interjúban azzal kapcsolatban beszélt erről, hogy idén már az ő neve is megjelent a száz leggazdagabb magyar listáján. A 97. helyre került, nagyjából 8 milliárd forintra taksálják a vagyonát. Bár azt vitatta, hogy személyesen ekkora vagyona lenne, hiszen az osztalékként kivett pénz tavaly például 880 millió forint volt, azt azonban elismerte: kifejezetten szerencse, hogy felkerült a listára.

A tengerentúlról ugyanis bejelentkezett egy komoly vevőjelölt, akinek az érdeklődését felkeltette a Trinity-csoport teljesítménye. „Alapvetően nincs szándékomban eladni a céget” - mondta, de hozzátette, hogy akkor kell valamit eladni, amikor viszik. Megkezdődtek a tárgyalások, „kíváncsi voltam az ajánlatra” – és azt is hozzáfűzte, hogy számára professzionálisnak tűnnek ezek az egyeztetések.

A Trend FM kérdésére megerősítette, hogy alapított egy építőipari vállalatot. Az ötletet az adta, hogy cége körülbelül fél évvel ezelőtt elnyert egy floridai ingatlanfejlesztéssel kapcsolatos kommunikációs kampányt az Egyesült Államokban.

Azzal a javaslattal győzött, hogy előbb a projekt kommunikációját találják ki, vagyis azt, hogy kiknek építik ezeket az épületeket, és csak utána kezdjenek bele az ingatlanok tervezésébe. Ahogy Kuna Tibor mondja, beleszeretett a projektbe.

Arra jutott: mi lenne, ha lenne egy olyan projekt, amelyben „mi gyártanánk a terméket is”. Egyelőre még csak a céget hozták létre, más nem történt.

Kuna Tibor nem tagadta, hogy cége sikere az állami megbízásokból fakad, de szerinte ez nem azért van, mert a külgazdasági miniszter, Szijjártó Péter a jó barátja, hanem azért, mert kitalált egy terméket erre a piacra. „Ma Magyarországon központosított kommunikációs közbeszerzés van, és ez nagyon jó, mert amíg nem így volt, addig béna kacsa volt a kommunikációs csapat, lassú volt és nehézkes” - magyarázta.

A Trinity és a Young and Partners legutóbb összesen 5 milliárd forintos megbízást nyert el a júliusi vizes vb-vel kapcsolatban. Ebből a megbízók 3 milliárd forintot kommunikációs feladatokra, 2 milliárd forintot rendezvényszervezésre szántak.

A felvezető rendezvények célja, hogy minél több emberrel megismertessék a világbajnokságot és annak programját. Ez gyakorlatilag egy road show, amellyel járják az országot, és amelyen sportolókkal lehet találkozni. A másik egy 37 napig tartó, szűnni nem akaró fesztivál, ami alatt egy hatalmas szurkolói zónát kell elképzelni, ahol nemcsak szurkolni, hanem szórakozni is lehet, például koncertek lesznek.

Ráadásul itt nem egyetlen helyszín lesz, mint a tavalyi futballszigeten, amely a referenciájuk volt, hanem három szurkolói zóna, kettő Budapesten, ezek közül az egyik a margitszigeti atlétikai centrumban, egy pedig Balatonfüreden. A világbajnokság nyitó rendezvényét ugyanakkor más cég szervezi.

További terveiről annyit mondott el Kuna Tibor, hogy olyan piacokat keres, ahol nagyon elkelne a professzionális kommunikáció, de eddig valamilyen okból nem költöttek rá. Ezeket a piacokat saját maga is kutatja, és költenek is ezeknek a felderítésére. Így született meg a fejében a közszolgálati kommunikációs modell is, mert látta, hogy Magyarországon „20 éve csak idétlenkedés megy ezen a területen”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!