Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A magyarországi márkakereskedőknél az idén már számottevően nő a magánügyfeles értékesítések súlya - mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója az autópiac első fél évét értékelve újságíróknak.
Elmondása szerint az idén már 38 százalékra nőtt a magánszemélyeknek eladott autók aránya, egyidejűleg a flottavásárlóké 62 százalékra zsugorodott. Az előző években még jellemzően 70 százalék fölött volt a céges vásárlók aránya a kereskedőknél, egyes márkáknál 80 százalékra is felkúszott, aminek a piac válság utáni talpra állásában nagy szerepe volt.
Koncz Gábor megjegyezte: az Opelnél még az iparági átlagnál is nagyobb súlya van a magánértékesítésnek, az idén eléri a 47 százalékot az eladásokon belül.
Az ügyvezető igazgató az MTI-nek elmondta, hogy 2017-ben 12 ezer darab Opel eladásával számolnak, ez a teljes piacra prognosztizálthoz hasonló, 14 százalék körüli bővülést jelentene 2016-hoz képest. Az idén az első öt hónapban 4286 autót már eladtak a márkakereskedők, alátámasztva a tervet, egyben 8,3 százalékot meghaladó piaci részt biztosítva a márkának Magyarországon.
Koncz Gábor szólt arról, hogy a piaci trendhez igazodva az Opel is erősít az úgynevezett városi terepjárók szegmensében. Jelenleg a Magyarországon eladott új autók 35,6 százaléka SUV. A kategória Európában is dinamikusan fejlődik, bár többségükben a C (compact) szegmens a legnagyobb. Az Opel is hagyományosan ebben a szegmensben erős, a teljes eladásának 38,5 százaléka Astra modell.
A márka SUV-ja, a Mokka eddig Magyarországon az eladások 12,6 százalékát adta, azonban a piaci arányt megközelítő 30 százalékra nőhet az SUV-értékesítés két új modell bevezetésével, a Crossland-X-szel és a Grandland-X-szel, amelyek júniusban, illetve októberben kerülnek a kereskedésekbe - ismertette Koncz Gábor.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az országban elsőként Mezőkeresztes kizárta a lakosokat az elővásárlási jogból, azzal kizárólag az önkormányzat élhet. A célok között a lakhatási programok indítása és a spekulatív lakásvásárlás visszaszorítása is szerepel az egyébként csökkenő lélekszámú településen.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Több világörökségi védelmet élvező épület is van a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő kínálatában.
Az MVM elkezdi kiküldeni az elmaradt villanyszámlákat.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.
A politikus szerint minden jelöltnek mérlegelnie kell, hogy az indulása hozzátesz-e az ország jövőjéhez.
A színésznő szerint az egykori politikus eltaszította magától a barátait.