Megtalálták a MÁV kivont büfékocsijait, évek óta itt parkolnak

Több mint fél tucat étkezőkocsi vesztegel hosszú évek óta a szentesi vasútállomás tárolóvágányán.

  • hvg.hu hvg.hu
Megtalálták a MÁV kivont büfékocsijait, évek óta itt parkolnak

A belföldi forgalomból kivont InterCity Restaurant feliratú vasúti kocsikból mintegy fél tucat évek óta a szentesi vasútállomás tárolóvágányán vesztegel – írta a Magyar Idők.

Egy olvasói levél alapján a lap hozzátette, hogy a kocsik láthatóan rossz és egyre romló állapotban vannak.

A MÁV-Startnál azt közölték, hogy „jelenleg folyamatban van a MÁV-Start hosszú távú fejlesztési elképzeléseinek és járműstratégiájának kialakítása, melyet követően ezeknek a kocsiknak is eldől a végleges sorsuk”.

A hazai vasúttársaság állományában számos, különböző korú és gyártmányú büfékocsi található. A nemzetközi forgalomban jelenleg 19 kocsi közlekedik, ezek nagyjából húszéves, nyugat-európai gyártású, viszonylag korszerű járművek.

A belföldi forgalomban a MÁV-Start 2012 június közepétől szüntette meg az étkezőkocsi-szolgáltatást.

A Pécsre, Nyíregyházára, Miskolcra és Debrecenbe közlekedő InterCity-szerelvények étkezőkocsijai azért kerültek ki a szerelvényekből, mert évente csak 10,3 millió forint bevételt generáltak, miközben az üzemben tartásukra 656 milliót költöttek.

Ide kattintva eléri a Nyüzsi további cikkeit, azonnali véleményeket, érdekességeket, szórakoztató mémeket, gifeket, videókat.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.