Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Hiába kellenének milliárdok, nem ad a kormány pénzt az utolsó, még működő Malév-leányvállalat megmentésére.
Leszavazta a kormány gazdasági kabinetje azt a tervet, amellyel a Malév utolsó, még működő leányvállalatának, a Malév GH-nak adtak volna 5,3 milliárd forintot – írta a Magyar Nemzet. A lap úgy tudja: az NGM-et képviselő Tállai András a cég komoly adótartozása miatt nem támogatta a mentőcsomagot, de Lázár János sem szavazta meg a segítséget.
A repülőgépek földi kiszolgálását ellátó, állami tulajdonú cég 2,8 milliárdos adósságot halmozott fel. Problémás lehetne persze az is, ha az állam pénzt küldene: az EU-jog azt még engedi, hogy reorganizációra költsenek közpénzt, de ha ennek egy része a lyukak betömködésére megy el, azt már tiltott állami támogatásnak minősíthetik. Valószínűleg ezért sem szavazott Lázár igennel, amíg nincs szakértői vélemény arról, megfelelne-e a támogatás az uniós versenyjognak.
A társaság ellen az egyik versenytársa eljárást kezdeményezett az Európai Bizottságnál, tiltott állami támogatást feltételezve – egykor a Malév végét is egy hasonló eljárás pecsételte meg. A cég cáfolta, hogy ez a vád jogos lenne.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.