Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Egész Hollandia fuldoklik a közlekedési dugókban. Hiába a remek autópálya-hálózat, olyan sok az autós, és olyan kicsi az ország a 15 milliós népességhez képest, hogy csak körülményesen lehet közlekedni.
Különösen érvényes ez a nagyvárosokra és környékükre, például a világviszonylatban is hatalmas kikötővel rendelkező Rotterdamra, amely Hollandia gazdasági fővárosa. A rotterdami városi vezetés már 2010 óta kísérletezik egy módszerrel a forgalom csökkentésére. Ez nem a büntetésen vagy az elrettentésen, tehát például dugódíjon alapszik, hanem épp ellenkezőleg: fizetnek azoknak az autósoknak, akik a csúcsforgalmi időszakokban nem ülnek kocsiba.
Az EGIS nemzetközi közlekedési és vízgazdálkodási óriáscég holland leányvállalata, a BNV Mobility indította el a kezdeményezést. Kiderült, hogy ha csak 8-10 százalékkal csökken az autók száma a kritikus útvonalakon, a csúcsidőszakokban is folyamatos a közlekedés. Először 10 ezer autós vett részt a programban önkéntes alapon. Ha a kiemelt útvonalakat figyelő elektronikus rendszer nem regisztrálta rendszámukat, pénzjutalmat kaptak, vagy ingyenjegyet a tömegközlekedési eszközökre. Így egy a dugókat elkerülő autós havonta 120 euró jövedelemhez juthatott.
Héline Mikielski, a BNV Mobility projekt felelőse elmondta, hogy a rendszer bevált, és Rotterdam városa folytatja a dugókat elkerülő autósok jutalmazását. Mindez persze sok pénzébe kerül a városi kasszának. De a közlekedési dugók okozta gazdasági veszteségek nagyságrendileg sokkal nagyobbak. A rotterdami tapasztalatokat idéző párizsi Le Figaro emlékeztet arra, hogy a franciaországi felmérések szerint az elmúlt 15 évben 350 milliárd eurós kárt okoztak a közlekedési dugók Franciaországban. Az üzemanyag pazarlását és a késések okozta gazdasági veszteségeket vették csak számításba, de nem kalkuláltak a környezetszennyezés okozta kiadásokkal.
A párizsi régióban is folynak már kísérletek a pozitív útdíj bevezetéséről. De a francia teszt csak sokkal kisebb dimenziókban zajlik, mint Hollandiában, ahol a rotterdami tapasztalatok alapján hamarosan sokkal szélesebb körben is alkalmazhatják az anyagi ösztönzést. Rövid távon viszonylag sokat költenek, de hosszú távon, amúgy apránként, holland módra, rendbe rakhatják a közúti közlekedést, és ezzel óriási gazdasági hasznot hozhatnak az országnak.Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
A kormányzati beruházási ügynökség ajánlgatott nekik két óriási területet a szomszédos Csomád külterületén.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A mikroorganizmusok egy része kifejezetten hasznos a bőrünk számára.