szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szegedi troliflottát két alacsonypadlós, klimatizált járművel bővítették, amelyek anno Pilzenben közlekedtek, buszként.

Két saját építésű, alacsonypadlós, klimatizált trolival bővült a szegedi trolibuszflotta.

Németh Zoltán Ádám, az SZKT munkatársa elmondta: Szegeden a régi magaspadlós trolibuszokat fokozatosan kivonják a forgalomból, helyükre újszerű, klimatizált alacsonypadlós járművek kerülnek. A 11,6 méter hosszú, 71+1 személyes trolit egy volt pilzeni autóbuszból építették át az SZKT szerelőcsarnokában.

A teljes felújítás 77 millió forintba került, ez nagyjából fele a hasonló trolibuszok piaci árának. A troli várhatóan több mint egy évtizedig lehet forgalomban, annyi ideig, mint egy új jármű két nagyfelújítás között – magyarázta a szakember.

Nagy Sándor szegedi városfejlesztési alpolgármester a pénteki autómentes napon rendezett sajtótájékoztatón elmondta: az önkormányzat idén 170 millió forinttal támogatja a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) járműrekonstrukciós programját.

Itthon nem ezek az első olyan trolik, amelyeket buszból alakítottak át. Székesfehérváron például pár éve egy régi Ikarust alakították át trolivá a BKV részére.

A Szegeden átépített trolikról júliusban számolt a Szeged TV, az erről tudósítás itt érhető el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!