Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az Etyek és Tarján közötti bicikliút sem Etyeket, sem Tarjánt nem éri el.
Egyelőre nem teljesen világos, miért volt szükség az Etyek és Tarján közötti kerékpárútra, amelynek egyik vége sem érinti egyik települést sem, „mindkét végpontra katapultálni kellene a bicikliseket”. Az egész út úgy értelmetlen, ahogy van: sem a környékbeli lakóknak, sem a turistáknak nem érdekes. Soha egyetlen szervezet nem tartotta fontosnak – fogalmaznak a 444.hu cikkében.
A kerékpárútról sehol sem talált hivatalos információt a lap. A kormányzati honlapokról nem lehet megtudni, mikor, hova és miért akarnak építeni bicikliutakat. Az egykori Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot megszüntették, a honlapja sincs már meg, az ott lévő szakmai anyagokkal együtt. A 444.hu ennek ellenére megszerezte az országos kerékpárutak fejlesztéséről szóló tanulmányt, de abban a Tarján–Etyek-bringaút nem szerepel.
A Fejér megyei önkormányzat honlapján szerepel egy hír, amely szerint egy kormányhatározat 2015-ben 2,275 milliárdot adott a projektre az előző évi költségvetés maradékából. Az érintett törvényben azonban nincs ilyen projekt, feltehetően a "területfejlesztéssel összefüggő feladatok" cím alatt rejtették el.
2016-ban új kormányhatározat született arról, hogy tényleg milliárdokat fordítanak az Etyek–Tarján-bicikliútra és az etyeki gasztrosétányra – azt nem tudni, melyikre mennyit. Csak annyit tudni, hogy az első ütem 2,275 milliárdja nem lesz elég, további 1,441 milliárdot különítenek el a projekt második ütemére.
Részletekkel sem a Fejér megyei önkormányzat, sem a Fejér megyei közgyűlés elnöke, sem a Velencei-tó és Térsége, sem a Vál-völgy, sem a Vértes Térségi Fejlesztési Tanács nem tudott felvilágosítást adni. Révész Máriusz, az NFM és a Vál-völgy fejlesztéséért felelős Tessely Zoltán nem válaszolt a lap kérdéseire.
A kerékpáros szakmai szervezetek nem hallottak a projektről. Csak annyit tudni róla, milyen szerződéseket kötöttek, ezek megjelentek a Közbeszerzési Értesítőben, de részletek abban sincsenek.
A kerékpárút több szakaszból áll. Bicske és Etyek között nem csináltak semmi mást, mint felfestették a meglévő mellékútra a kerékpáros piktogramokat.
A bicskei szőlőhegyen leaszfaltoztak egy földutat, Bicske szélétől Csabdi széléig egy valóban új kerékpárutat építettek, valamint Csabdin is egy kisebb szakaszon kerékpárút van. Csabditól Tarjánig a mezőgazdasági földutat aszfaltozzák le, ami egyszer csak véget ér a semmiben. Ezt az utat azonban az érintett települések lakói sem fogják használni, aki Bicske és Csabdi között akar biciklizni, az nem fog az új út miatt kerülni, megy továbbra is a meglévőn. Aki pedig Etyekről indul Csabdi felé, el tudna menni az autópálya alatt egyébként is átmenő, a csillagvizsgálóhoz induló szakaszon.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Kényszerhelyzetben van Orbán: Tusványoson újat és nagyot kell mondania, mint például egy vaskos jóléti csomag vagy egy népszavazás, emellett csak „kötelező elem” lehet Magyar Péter, az LMBTQ-emberek és az ukránok pocskondiázása. A Tisza elnöke sem dőlhet azért hátra: fel kell vennie a kesztyűt és kormányzóképességet is kell mutatnia.
Kigyulladt egy kioszk, a tűz átterjedt a kis boltokra, ahol egymás után robbantak fel a túlhevült gázpalackok.
A katasztrófavédelem több tanácsot is adott a várható rossz idő miatt.