Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Az Etyek és Tarján közötti bicikliút sem Etyeket, sem Tarjánt nem éri el.
Egyelőre nem teljesen világos, miért volt szükség az Etyek és Tarján közötti kerékpárútra, amelynek egyik vége sem érinti egyik települést sem, „mindkét végpontra katapultálni kellene a bicikliseket”. Az egész út úgy értelmetlen, ahogy van: sem a környékbeli lakóknak, sem a turistáknak nem érdekes. Soha egyetlen szervezet nem tartotta fontosnak – fogalmaznak a 444.hu cikkében.
A kerékpárútról sehol sem talált hivatalos információt a lap. A kormányzati honlapokról nem lehet megtudni, mikor, hova és miért akarnak építeni bicikliutakat. Az egykori Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot megszüntették, a honlapja sincs már meg, az ott lévő szakmai anyagokkal együtt. A 444.hu ennek ellenére megszerezte az országos kerékpárutak fejlesztéséről szóló tanulmányt, de abban a Tarján–Etyek-bringaút nem szerepel.
A Fejér megyei önkormányzat honlapján szerepel egy hír, amely szerint egy kormányhatározat 2015-ben 2,275 milliárdot adott a projektre az előző évi költségvetés maradékából. Az érintett törvényben azonban nincs ilyen projekt, feltehetően a "területfejlesztéssel összefüggő feladatok" cím alatt rejtették el.
2016-ban új kormányhatározat született arról, hogy tényleg milliárdokat fordítanak az Etyek–Tarján-bicikliútra és az etyeki gasztrosétányra – azt nem tudni, melyikre mennyit. Csak annyit tudni, hogy az első ütem 2,275 milliárdja nem lesz elég, további 1,441 milliárdot különítenek el a projekt második ütemére.
Részletekkel sem a Fejér megyei önkormányzat, sem a Fejér megyei közgyűlés elnöke, sem a Velencei-tó és Térsége, sem a Vál-völgy, sem a Vértes Térségi Fejlesztési Tanács nem tudott felvilágosítást adni. Révész Máriusz, az NFM és a Vál-völgy fejlesztéséért felelős Tessely Zoltán nem válaszolt a lap kérdéseire.
A kerékpáros szakmai szervezetek nem hallottak a projektről. Csak annyit tudni róla, milyen szerződéseket kötöttek, ezek megjelentek a Közbeszerzési Értesítőben, de részletek abban sincsenek.
A kerékpárút több szakaszból áll. Bicske és Etyek között nem csináltak semmi mást, mint felfestették a meglévő mellékútra a kerékpáros piktogramokat.
A bicskei szőlőhegyen leaszfaltoztak egy földutat, Bicske szélétől Csabdi széléig egy valóban új kerékpárutat építettek, valamint Csabdin is egy kisebb szakaszon kerékpárút van. Csabditól Tarjánig a mezőgazdasági földutat aszfaltozzák le, ami egyszer csak véget ér a semmiben. Ezt az utat azonban az érintett települések lakói sem fogják használni, aki Bicske és Csabdi között akar biciklizni, az nem fog az új út miatt kerülni, megy továbbra is a meglévőn. Aki pedig Etyekről indul Csabdi felé, el tudna menni az autópálya alatt egyébként is átmenő, a csillagvizsgálóhoz induló szakaszon.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
A HVG újságírói adnak pár tippet a vakációhoz.
Heorhij Tihij szerint inkább azt kellene megmagyaráznia a magyar embereknek, hogy miként sikerült „elcseszni” az ország gazdaságát.
Az énekes már elnézést kért, amiért elragadta az aljas indulat.
Több oka is van a lakhatási válságnak.