Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Annyit segítünk, hogy több mint 330 milliárd forintot költöttek a háztartások zöldségre és gyümölcsre a múlt évben.
Több mint 330 milliárd forintot költöttek a magyar háztartások zöldségre és gyümölcsre tavaly, mintegy 12 százalékkal többet az azt megelőző évhez képest, ez a napi fogyasztási cikkek éves forgalmának valamivel több mint a tizede - derült ki a GfK Hungária reprezentatív felméréséből, amelyet a Budapesti Nagybani Piac Zrt. megbízásából végzett. Az MTI-hez eljuttatott felmérés a múlt év január 1. és december 31. között készült 2000 magyar háztartás részvételével.
A felmérést végzők ismertették: a háztartások tavaly 216,8 milliárd forintot költöttek zöldségre, egy évvel korábban 206,1 milliárd forintért vásároltak. Gyümölcsre 116,7 milliárd forintot fordítottak a múlt évben, 2015-ben viszont még csak 109,2 milliárd forint értékben vásároltak.
Míg a háztartások által vásárolt gyümölcs mennyisége 349 ezer tonnáról 361 ezer tonnára, 3 százalékkal nőtt 2016-ban az azt megelőző évhez képest, addig a zöldségeké 2015-höz képest 687 ezer tonnáról 676 ezer tonnára csökkent. A magyar háztartások
A felmérés szerint a háztartások tavaly átlagosan 94 alkalommal vettek zöldséget és 50 alkalommal gyümölcsöt, az áruk 53 százalékát a piacokon szerezték be.
A kutatás alapján a magyarok közel 90 százaléka fogyaszt naponta, vagy hetente több alkalommal zöldséget, és több mint 80 százalékuk gyümölcsöt.
A tanulmány szerint a vásárlók a jó ár-érték arányú, minőségi, friss és ízletes termékeket részesítik előnyben. Többségük előtérbe helyezi a magyar eredetet az árral szemben. Tavaly a hús, valamint tojás után a zöldség és a gyümölcs eredeténél figyeltek arra a legtöbben, hogy magyar legyen az áru - emelték ki.
A magyarok a gyümölcsök közül leginkább az almát, a zöldségek közül pedig a burgonyát keresik, ezeket követi a dinnye, a banán, illetve a paradicsom, paprika és a vöröshagyma.
A közlemény idézi Klucsik Zoltánt, a Budapesti Nagybani Piac marketing és fejlesztési igazgatóját, aki kiemelte: a Budapesti Nagybani Piacon évente mintegy 400-450 ezer tonna zöldséget és gyümölcsöt értékesítenek, amelynek 60-62 százaléka magyar termék.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.