Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Annyit segítünk, hogy több mint 330 milliárd forintot költöttek a háztartások zöldségre és gyümölcsre a múlt évben.
Több mint 330 milliárd forintot költöttek a magyar háztartások zöldségre és gyümölcsre tavaly, mintegy 12 százalékkal többet az azt megelőző évhez képest, ez a napi fogyasztási cikkek éves forgalmának valamivel több mint a tizede - derült ki a GfK Hungária reprezentatív felméréséből, amelyet a Budapesti Nagybani Piac Zrt. megbízásából végzett. Az MTI-hez eljuttatott felmérés a múlt év január 1. és december 31. között készült 2000 magyar háztartás részvételével.
A felmérést végzők ismertették: a háztartások tavaly 216,8 milliárd forintot költöttek zöldségre, egy évvel korábban 206,1 milliárd forintért vásároltak. Gyümölcsre 116,7 milliárd forintot fordítottak a múlt évben, 2015-ben viszont még csak 109,2 milliárd forint értékben vásároltak.
Míg a háztartások által vásárolt gyümölcs mennyisége 349 ezer tonnáról 361 ezer tonnára, 3 százalékkal nőtt 2016-ban az azt megelőző évhez képest, addig a zöldségeké 2015-höz képest 687 ezer tonnáról 676 ezer tonnára csökkent. A magyar háztartások
A felmérés szerint a háztartások tavaly átlagosan 94 alkalommal vettek zöldséget és 50 alkalommal gyümölcsöt, az áruk 53 százalékát a piacokon szerezték be.
A kutatás alapján a magyarok közel 90 százaléka fogyaszt naponta, vagy hetente több alkalommal zöldséget, és több mint 80 százalékuk gyümölcsöt.
A tanulmány szerint a vásárlók a jó ár-érték arányú, minőségi, friss és ízletes termékeket részesítik előnyben. Többségük előtérbe helyezi a magyar eredetet az árral szemben. Tavaly a hús, valamint tojás után a zöldség és a gyümölcs eredeténél figyeltek arra a legtöbben, hogy magyar legyen az áru - emelték ki.
A magyarok a gyümölcsök közül leginkább az almát, a zöldségek közül pedig a burgonyát keresik, ezeket követi a dinnye, a banán, illetve a paradicsom, paprika és a vöröshagyma.
A közlemény idézi Klucsik Zoltánt, a Budapesti Nagybani Piac marketing és fejlesztési igazgatóját, aki kiemelte: a Budapesti Nagybani Piacon évente mintegy 400-450 ezer tonna zöldséget és gyümölcsöt értékesítenek, amelynek 60-62 százaléka magyar termék.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.