szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legfrissebb felmérése szerint az utasok leginkább az online jegyvásárlással és utasfelvétellel, legkevésbé pedig a határellenőrzéssel és a fedélzeti szórakoztató rendszerekkel elégedettek.

Az utasok 80 százaléka elégedett az internetes jegyfoglalással, illetve utasfelvételi eljárással, és tavalyhoz képest javult az utasbiztonsági ellenőrzés, a fedélzeti szolgáltatások és a feladott poggyász átvételének megítélése is – közölte a montreáli székhelyű, kétszáz légitársaságot tömörítő IATA, amely 11 ezer légi utas megkérdezésével végzett felmérést.

A legkevésbé az utasok a határ- és útlevél-ellenőrzéssel, valamint a repülőgépek fedélzeti szórakoztató rendszereivel (20-20 százalék) vannak megelégedve.

Az elmúlt 12 hónapban a megkérdezettek 74 százaléka használt okostelefonon lévő elektronikus beszállókártyát, 64 százalékuk biometrikus útlevelet használt azonosításhoz, és az utasok fele kedveli és használja a csomagfeladó automatákat, és arányuk 3 százalékkal nőtt tavalyhoz képest.

Az utasok 72 százaléka preferálja az automatikus beléptetőkapukat a beszállításnál, és 33 százalékuk biometrikus azonosítással váltaná ki a beszállókártyát, és egyre többen szeretnének SMS helyett e-mailben és okostelefonos alkalmazásokon keresztül (28 százalék) információkat kapni a járattal kapcsolatban.

Egyre többen vannak azok, akik a repülőgép saját rendszerei helyett a saját eszközeiken szeretnének digitális tartalmat elérni (42 százalék), és a fedélzeti wi-fi is egyre népszerűbb, amelyet a megkérdezettek 73 százaléka szörfölésre és üzenetküldésre használ.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!