szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nemcsak menet-, hanem napi és 72 órás jegyet is lehet váltani az automatáknál, amelyek időpecsétet is nyomtatnak a jegyre, így azt külön már nem kell érvényesíteni.

Országosan egyedülálló az a bankkártyás jegyautomata, amit próbaüzemben használhatnak a PESA-villamosok utasai szerdától Szegeden – írja a Délmagyarország.

A fedélzeti bankkártyás jegyautomatáknál az utasok menetjegyet, 24 és 72 órás jegyet is válthatnak. A látássérülteknek külön gomb segíti a tájékozódást – derült ki a keddi bemutatón.

A próbaüzem hónapjai alatt a jegyek ugyanannyiba kerülnek, mint ha a járművezetőnél váltanák azokat, tehát a menetjegy 400, a 24 órás 1040, a 72 órásért pedig 2600-at kell adni. Az automatákat élesben előreláthatólag tavasszal lehet majd használni.

Az érintőképernyőn kiválasztható a menetjegy fajtája, mennyisége, utána már csak a bankkártyát kell odaérinteni a fizetéshez, és az automata kiadja a jegyet. A gép időpecsétet is nyomtat a menetjegyre, ezért azt külön már nem kell érvényesíteni.

Az SZKT szeptember óta tesztelte a jegyautomata prototípusát. Elsőként a PESA-villamosokat szerelik fel automatákkal, utána a piros trolikat. A következő két hónapban sorra kerül a többi villamos, troli és busz, a nosztalgiajáratok kivételével. Az összesen 200 készüléket a Delta Systems Kft. szállítja nettó 175 millió forintért, és öt évre vállalja az üzemeltetésüket – derül ki a cikkből.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint Budapesten is ideje lenne hasonló megoldást bevezetni, ám az csak a távoli tervekben szerepel. Egyelőre az elektronikus jegyrendszer kiépítésén dolgoznak, de „nyár óta egy hangot nem lehetett hallani a projektről, pár kapuval való bohóckodáson túl pedig nem történt semmi”.

 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Rejtélyes kék doboz jelent meg egy szegedi trolin

A szegedi villamosokon, trolikon és buszokon kék dobozok jelennek meg, ezekhez kell a bankkártyát érinti. Aki így vesz majd jegyet a tesztidőszak után, jobban jár, mintha a sofőrnél váltaná meg, ott 80 forinttal drágább lesz ugyanis.